23948sdkhjf

LEDER: Hvorfor gemmer Jan Nygaard sig?

Der er mange spørgsmål, som omverdenen gerne vil have svar på. Men ejer og direktør Jan Nygaard har endnu ikke stillet op til interviews.

DEN STORE SJÆLLANDSKE BMW-forhandler, Jan Nygaard, blev i begyndelsen af januar ramt af det, der er alle virksomheders skræk: Et hackerangreb hvor kunders personfølsomme oplysninger som CPR-numre, kontonumre og hemmelige adresser er blevet blotlagt på Darknet. En krypteret del af internettet, hvor kriminelle bl.a. handler den slags oplysninger.


DET ER KLART, at det er en virkelig skidt situation at stå i, når ens kunder uforvarende får delt deres personfølsomme oplysninger. Det slider både på kundernes tillid og på virksomhedens troværdighed. Derfor er det også hamrende vigtigt, hvordan sådan en situation bliver håndteret. Her har Jan Nygaard konsekvent været på bagkant.


FØRST TRE UGER efter hackerangrebet sendte Jan Nygaard en pressemeddelelse ud om, at forhandlerkæden var blevet ramt af et hackerangreb. Men det skete først efter, at mediet Computerworld bragte nyheden om hackerangrebet. De kunder Motor-magasinet er bekendt med, fik også først besked om hackerangrebet samme dag, som Computerworld bragte historien. 


I FØRSTE OMGANG kommunikerede Jan Nygaard ud, at hackerne ikke havde fået fat i personfølsomme oplysninger. Det måtte BMW-forhandleren senere ud og korrigere. Senere kom det også frem, at Jan Nygaard har forbrudt sig mod GDPR-reglerne ved at gemme kundernes oplysninger i op mod ti år og risiskerer dermed en stor bøde fra datatilsynet. Der er derfor mange spørgsmål, som omverdenen gerne vil have svar på. Men ejer og direktør Jan Nygaard har endnu ikke stillet op til interviews.


DE FLESTE DIREKTØRER i den danske bilbranche stiller op, når deres virksomhed er i stormvejr. Men hos Jan Nygaard A/S og i enkelte andre virksomheder i den danske bilbranche gemmer direktøren sig bag pressechefer og anonyme pressemeddelelser. Der er behov for, at Jan Nygaard selv stiller sig frem og tager ansvaret, så man kan mærke, at han faktisk tager kunderne alvorligt.

Der er behov for, at Jan Nygaard selv stiller sig frem og tager ansvaret, så kan man mærke, at han faktisk tager kunderne alvorligt
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078