Det danske bilmarked er under opbrud med den ene bølge af konsolideringer efter den anden. Hos Volkswagen, Danmarks mest solgte bilmærke, lyder meldingen, at de for længst har gennemført de nødvendige tilpasninger og i øjeblikket kun foretager småjusteringer.
Volkswagen har således siden 2019 skåret antallet af forhandlerkontrakter ned fra 34 til ...
Volkswagen har på fem år halveret antallet af forhandlerkontrakter
Siden 2019 er antallet af forhandlerkontrakter gået fra 34 til 18, mens antallet af udsalgssteder er reduceret fra 53 til 47. Strategien er af fastholde et stærkt forhandlernetværk i en tid med stor usikkerhed, siger Michael Ebeling, direktør for Volkswagen Danmark.

- De fem største kæder – herunder Semler Mobility Retail – står for 80 procent af omsætningen, og vi har løbende tilpasset os markedet og de geografiske forhold, siger Michael Ebeling, direktør for Volkswagen Danmark. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement