Den europæiske bilindustri har fået en håndsrækning fra EU med udskydelsen af CO2-udledningskravene på flåden af nye biler i år, men lempelsen løser ikke den øjeblikkelige og mere kritiske situation, som EU's andenstørste bilproducent, Stellantis, lige nu befinder sig i.
Nedgang i salg, kæmpemæssigt dyk i indtjeningen, mangel på topchef og produkt...
Analytiker om Stellantis: Ligner en værre krise end den hos Volkswagen
Stellantis afleverede ved udgangen af februar et årsregnskab for 2024, der viste et markant dyk i forhold til bundlinjen. Bilproducenten skal til at træffe nogle beslutninger, og det skal gøres hurtigt, vurderer brancheanalytiker

René Tønder, brancheanalytiker og direktør i konsulentvirksomheden Autoinc, mener, at Stellantis' nuværende situation ligner noget, der er værre end krisen hos Volkswagen Foto: Magnus Møller
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement