23948sdkhjf

Teknikere krøb helt ind under huden på BYD-bilerne

AutoMind i Hjørring hjalp en flok teknikere på BYD-værksteder med gennemgribende produktkendskab og fejlsøgning på de kinesiske elbiler.

Lige siden BYD blev introduceret i Danmark i 2022, har der været stort fokus på uddannelse og udvikling af medarbejderne. Forleden var en række teknikere med på kurset New Service Shop, hvor alle systemer, som skal bruges for at servicere bilerne, bliver gennemgået. Samtidig blev teknikerne introduceret til netværket hos importøren Nic Christiansen i NCG Huset i Kolding, som værkstederne kan trække på, hvis der opstår problemer.

BYD udvikler sig rigtig hurtigt, og det samme gør vi – rejsen er kun lige begyndt Steen Andersen, Dealer Development Specialist, BYD Danmark

New Service Shop kurset er starten på en længere rejse designet til at løfte kompetencerne, så medarbejder er helt klar til de nye udfordringer. Steen Andersen, Dealer Development Specialist hos BYD Danmark, siger:

- BYD udvikler sig rigtig hurtigt, og det samme gør vi – rejsen er kun lige begyndt. Alle nye BYD-teknikere kommer på dette første introkursus, inden de begynder at arbejde med bilerne, så vi kan sikre, at de har den rette ekspertise. Nu skruer vi op for sværhedsgraden, idet vi har sammensat et helt specielt forløb.

Ifølge Mads Budolfsen fra AutoMind er netværket af BYD-teknikerne topmotiveret på at lære om bilerne og bilmærket for at kunne yde den bedst mulige kundeservice.

- Nu skal vi have fyldt endnu mere viden på dem, så de er godt rustet til alle de udfordringer, der måtte komme. Vores branche og bilerne er i ekstrem hurtig udvikling, så det kræver rigtig meget at være i autobranchen i dag. Derfor er det vigtigt, at vi giver de her mennesker mulighed for at udvikle sig, så de kan følge med og leve op til de krav om viden og ekspertise, som kunderne stiller.

Underviser testet

BYD har sit europæiske hovedkontor i Holland, som har udannet Mads Budolfsen, så han kan videreformidle viden og sikre, at alle danske teknikere følger de rigtige procedurer.

- Vi har været i Holland på kursus en del gange efterhånden, og de har nogle store forventninger til os. Jeg skulle vise, hvordan jeg underviser med en praktisk prøve, men også en lang teoretisk test skulle bestås for, at vi kunne komme i gang, fortæller Mads Budolfsen.

Det er en rigtig spændende rejse, og den er kun lige begyndt Mads Budolfsen, teknisk træner, AutoMind

AutoMind får en masse materiale fra fabrikken, som passes til for de danske teknikere og bilmodeller.

- Det er en rigtig spændende rejse, og den er kun lige begyndt, siger Mads Budolfsen.

Ifølge AutoMind har BYD en stærk teknisk afdeling, som står klar i kulissen, hvis værkstederne skulle få brug for vejledning. Det tekniske team bliver også introduceret på kurserne, så teknikerne fra start har en god relation til den tekniske afdeling.

- Jo bedre relation, desto nemmere er det at hjælpe hinanden, siger Morten Mikkelsen, Technical Specialist hos BYD, som også var to dage i Hjørring sammen med teknikerne, så de kunne lære hinanden bedre at kende.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063