23948sdkhjf

Codan vil køre skadede biler til Polen

Forsikringsselskabet sætter transport af biler i system til et dansk-polsk værksted som pilotprojekt forud for en forventet flytning af skader i stort omfang.
Private biler har i mange år været kørt til både Sverige, Tyskland og Polen til service og reparation, men for første gang tager et forsikringsselskab i Danmark nu teten og sætter denne trafik i system.

- Vi har lavet et set-up, vi kan stå på mål for, siger pressechef Mads Houe, Codan, til Motor-magasinet.

Det sker i et pilotprojekt, som strækker sig over 2015, hvor Codan vil sende 300 trafikskadede biler med arbejdskraftintensive skader for over 25.000 kroner til reparation i Polen, hvis kunderne ønsker det.

Mads Houe oplyser, at Codan har indgået en aftale med Europæisk Autoskadecenter, som er et danskejet værksted i Poznan i Polen, som også sørger for transporten til og fra Polen i form af en lastbil, der kan håndtere op til otte biler ad gangen.

Værkstedet er ejet af SKAD-medlemmet Europæisk Autoskadecenter A/S i Esbjerg.

Tilbud til kunden

I pilotprojektet er biler fra Toyota, Peugeot, VW, Seat, Skoda og Audi dog undtaget, idet Codan her har aftaler med bilforhandlerne.

- Der er tale om større trafikskader og et tilbud til kunderne helt uden tvang, hvor vi åbent og transparent fortæller om muligheden. Kunderne kan selv spare op til 4500 kroner i selvrisiko ved at vælge reparation i Polen. Andre fordele for kunden er tre års garanti på reparationen, at der kun bruges nye dele, ligesom kunden samtidig kan vælge andre ydelser så som lakforsegling og udbedring af småbuler, forklarer Mads Houe.

Han oplyser, at værkstedet i Polen er Eurogarant-certificeret og dermed FDM-auditeret kvalitetssikret.

- Vores fordelsværksteder har dialogen med kunden, de takserer bilen og sørger for lånebil. De danske værksteder er således en del af logistikken, idet de også får et henvisningshonorar, og kan koncentrere sig om de mindre skader, som i Danmark ifølge vores oplysninger er en bedre forretning, siger han.

Han ønsker ikke at oplyse, hvor stor en del af Codans samlede antal bilskader de forventede 300 biler i år udgør, men henviser til, at der samlet er cirka 450.000 bilskader i Danmark om året.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081