23948sdkhjf

Mercedes opruster til dansk minibilkrig

Mercedes-Benz ønsker at slå Audi og BMW af banen på det danske minibilmarked.
Marc Broderke er netop indsat som ny, dansk direktør for det danske marked og målsætningen er klar: Mercedes ønsker at overtage Audis plads som danskernes foretrukne premiumbilmærke. Den nye målsætning kommer efter en ændring i lovgivningen, som trådte i kraft 1. januar, der bevirker, at salget af taxi-Mercedes forventes at styrtdykke, og derved forsvinder salget af omtrent en fjerdedel af Mercedes’ personbiler.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Mercedes har en historik, hvor en stor del af vores salg var afhængig af nogle regulerede markedssegmenter som f.eks. ombyggede personbiler på gule plader og taxier. Disse markeder er stadig vigtige for os, men vi følte os for sårbare over for ændringer, som vi ikke havde nogen indflydelse på, siger Marc Broderke, direktør for Mercedes-Benz Danmark..

Mercedes Danmark har en omsætning i Danmark på ca. 1 mia. kr. Salget af de såkaldte kompaktbiler er steget til knap 2000 biler om året siden 2011, hvilket er en stigning på 380 pct. I dag har Mercedes altså næsten firedoblet salget af minibiler, så de nu udgør 40 pct. af salget. Den mindste kendte kompaktbil, A-klasse, begynder prismæssigt omkring de 300.000 kr.

Ritzau
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063