23948sdkhjf

Mekonomen-tumult berører ikke Scan Auto & Drybbroe Group

Det er business as usual for den Randers-baserede leverandør af originaldele til grossisterne.
Der er ingen overvejelser om ændringer eller anden tilpasning til markedet hos Skandinaviens største leverandør af originaldele til franske og italienske bilmærker, Scan Auto & Dybbroe Group A/S, efter Mekonomens omlægning og nedlægning af 25 grossistafdelinger i Danmark.

Fra Scan Auto siger adm. direktør Lars Hedegaard, at den Randers-baserede virksomhede ikke længere spiller en aktiv rolle direkte i forhold til landets værksteder, men i dag udelukkende har et bredt og godt leverandør-samarbejde med alle grossister på det danske marked.

- Vi kan se, at der er megen iver for at få en større bid af kagen nu. Men Mekonomens omlægning, med nedskæringer i antal afdelinger og medarbejdere, har kun ændret fordelingen af markedet – ikke selve markedet, der kun ændrer sig hvis eksempelvis politikerne lagde ekstra afgifter på reservedele.

- Ingen ved, hvordan fordelingen ender. Men efter Mekonomens indledte samarbejde med den tidligere konkurrent Auto-G er det min vurdering, at FTZ og Autoparts nu kæmper om at få del i cirka halvdelen af Mekonomens tidligere omsætning på op mod 440 millioner – og det er jo ganske mange penge, siger Lars Hedegaard.

Han tilføjer, at Scan Auto & Dybbroe Group har en anden dagsorden med sine originale reservedele, der bliver godt modtaget overalt hos den frie del af branchen.

- Man skal tænke sig godt om, før man tager nye skridt på reservedelsmarkedet. Vi skal servicere grossisterne bredt – og dermed værkstederne. Og vi kan se, at ikke mange værksteder endnu har valgt at skifte fra gult til rødt eller blåt – altså at forlade Mekonomen til fordel for de andre grossistkæder, siger Lars Hedegaard.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113