Rekordhøj Nissan-andel
Nissan-koncernen har i 2014 opnået en rekordhøj markedsandel i Europa på 4,0 procent, hvilket er en stigning på 0,3 procentpoint i forhold til 2013, hvor markedsandelen var 3,7 procent.[
Sammenlagt med Datsun havde Nissan med 724.613 solgte biler i 2014, hvilket svarer til en stigning på 13,2 procent i forhold til salgstallet fra 2013, det bedste salg i Europa nogensinde. I december blev der i alt solgt 70.316 biler, hvilket er en stigning på 28,8 procent i forhold til året før.
Nissans tilvækst af produkter har sendt mærkets europæiske bilproduktion til nye rekordniveauer. Og det betyder, at koncernen nu går ind i 2015 med det stærkeste og mest sammenhængende modelprogram i mærkets historie, oplyses det.
Mærkets salg på det europæiske marked blev styrket med lanceringen af 12 biler hen over et tilsvarende antal måneder, herunder to nye crossover-modeller X-Trail og Juke samt den helt nye Pulsar, som bliver produceret i Barcelona og har betydet, at Nissan nu er vendt tilbage til C-segmentet.