23948sdkhjf

Rekordhøj Nissan-andel

Nissan-koncernen har i 2014 opnået en rekordhøj markedsandel i Europa på 4,0 procent, hvilket er en stigning på 0,3 procentpoint i forhold til 2013, hvor markedsandelen var 3,7 procent.[
2014 var det femte år i træk med vækst i markedsandelen – en stigning på næsten 50 procent i forhold til 2009-niveauet på 2,7 procent. Sammenlagt med det nyligt introducerede Datsun mærke er markedsandelen på 4,1 procent.

Sammenlagt med Datsun havde Nissan med 724.613 solgte biler i 2014, hvilket svarer til en stigning på 13,2 procent i forhold til salgstallet fra 2013, det bedste salg i Europa nogensinde. I december blev der i alt solgt 70.316 biler, hvilket er en stigning på 28,8 procent i forhold til året før.

Nissans tilvækst af produkter har sendt mærkets europæiske bilproduktion til nye rekordniveauer. Og det betyder, at koncernen nu går ind i 2015 med det stærkeste og mest sammenhængende modelprogram i mærkets historie, oplyses det.

Mærkets salg på det europæiske marked blev styrket med lanceringen af 12 biler hen over et tilsvarende antal måneder, herunder to nye crossover-modeller – X-Trail og Juke – samt den helt nye Pulsar, som bliver produceret i Barcelona og har betydet, at Nissan nu er vendt tilbage til C-segmentet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089