23948sdkhjf

15 elbil-ambassadører hvervet på få timer

Via en kampagne på Facebook fik biludlejningsselskabet Avis og energiselskabet E.ON på mindre end seks timer 15 elbil-ambassadører, som nu kan køre i delvist sponsorerede reklame-elbiler de næste seks måneder for 2000 kroner om måneden.
En Facebook-kampagne med budskaber om "ren køreglæde", var rettet mod København og omegnskommunerne for at koncentrere den kørende synlighedseffekt til hovedstadsområdet med megen trafik, mange mennesker og mange ladestandere.

- Partnerkampagner som denne giver mulighed for flere og måske lidt utraditionelle tiltag, og denne kampagne er en win-win for alle parter. Det gik hurtigt, og interessen var overvældende, for vi lagde ambassadør-kampagnen ud på Facebook tirsdag før frokost, og kl. 17 var der "udsolgt". Kombinationen af ekstra billig lejebil, ambassadørrollen og adgang til opladning i vores offentlige netværk er noget, Københavnerne er vilde med, fortæller kommunikationschef i E.ON, Susanne Tolstrup.

Kampagnen omfatter 15 Nissan Leaf elbiler, som ambassadørerne lejer af Avis for 2000 koner om måneden i et halvt år. Alle bilerne bærer reklame-foliering fra E.ON med sloganet "Ahhhhh – en by uden luftforurening med elbiler" eller "Shhhhh - en by uden bilstøj med elbiler". Den normale lejepris er på 3495 kroner for en alt-inklusiv-pakke. Elbil-ambassadørerne har samtidigt sagt ja til at skrive om deres oplevelser med elbilen på de sociale medier og til at oplade elbilen med strøm fra vedvarende energi i E.ONs offentlige ladenetværk i kampagneperioden.

Der er også begejstring at spore hos en af elbil-ambassadørerne, som allerede har hentet sin nye reklame-elbil:

- Jeg har kørt elbil i et år, er vild med det og har prøvet flere af de minileasing tilbud der er. Det er både en billig, smart og uforpligtende måde at køre elbil på. Især hvis man ikke ønsker at købe bilen. Elbilen dækker min families kørselsbehov, og så betyder det selvfølgelig noget at køre i en bil, der ikke forurener på gadeplan. Jeg sprang på tilbuddet, fordi det var godt og fordi jeg gerne vil støtte udbredelse af elbiler. Jeg synes kampagnen er god stil, enkelt og kreativt udført, og jeg håber, vi kommer til at se mere af den slags, siger Simon Engelbrecht fra Klampenborg.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079