23948sdkhjf

James Thompson vender tilbage til DTC

Lignede en vinder men havde for travlt sidste sæson – han satser mere på DTC i år, hvor kræfter fra FDM og Tegee-Dan i nyt team giver konkurrence.
James Thompson, dygtig engelsk kører, fortsætter i det danske Hartmann Honda Racing team for tredje år i træk i Danish Touring Championship, DTC. Han ville uden tvivl have vundet mesterskabet sidste år, hvis han ikke var forpligtet til at køre i WTCC serien for Lada. Thompson missede de to sidste afdelinger af DTC, og førte ellers serien.

James Thompson er fast besluttet på at vinde DTC mesterskabet i år, hvor han dyster i tre serier. De to andre er Scandinavian Car Cup, som er fire af årets DTC-løb, med to i Danmark og to i Sverige, samt den udvidede European Touring Car Cup med fire løb, som tidligere kun var ét løb. Den vandt han sidste år.

Han udtaler til engelske Autosport, at sidste sæson var for travl med for mange opgaver, hvor han ikke vandt nogen titler, udover EU Cuppen i den danske Honda Accord. Det skal være anderledes i år, hvor han også agter at deltage i et par WTCC-løb på Monza og Brands Hatch. En bane han kender som sin egen bukselomme.

Hvem den anden medkører bliver i Hartmann Honda Racings anden Honda Accord vides endnu ikke. Hans Hartmann forhandler til flere sider. Hartmann Honda Racing får samtidig nye partnere i år i form af KW Suspension, som giver teamet adgang til nye testfaciliteter og det store udviklingsarbejde, som KW Suspension foretager.

Nyt spændende team

Hos Chevrolet Motorsport, Perfection Racing, har man solgt den ene DTC racer til udlandet. Teamet oplyser på hjemmesiden, at det forlader DTC for at koncentrere sig om udlandet. Det meddelte de i øvrigt allerede sidste år efter nogle problemer omkring ekstra vægt i deres biler.

Dertil kommer i år et nyt spændende team, FDM Tegee-Dan Motorsport, der stiller til start med erfarne Jens Møller, Ikast, og salgschef hos Tegee-Dan, Kim Holmgaard, som tidligere har kørt i Yokohama og Advan Cuppen. Begge kører i Seat Leon, som det fremgår andetsteds i bladet i forbindelse med artiklen om Tegee-Dan, og selskabets nye produkt, Caramba, som skal markedsføres via motorsporten.

Nej til lille Peugeot

En af de kørere, som har været med i alle årene, er fynske Michael Carlsen, der vandt mesterskabet i 2000 og 2001. Han ved endnu ikke, om han kommer til start i år.

- Klassen er blevet mindre. Det ikke meget man hører om DTC, men alene det at de fire ud af otte løb afvikles sammen med det svenske mesterskab i en Scandinavian Touring Car Cup lyder tiltrækkende. Min afgørelse foreligger først om nogle uger, siger Michael Carlsen. Han har samtidig en stor Peugeot forretning at passe. Det er trods alt vigtigere, ikke mindst efter kriseåret 2009.

- Det går dog bedre i år med bilsalget. Faktisk overraskende. Vi har konstant kunder i forretningen, på trods af sneen, som jo ikke just er godt for bilsalget, siger Michael Carlsen.

Der er nok et andet problem. Han ville gerne have en ny bil, måske den sportslignende lille nye Peugeot, men det går Peugeot i Frankrig ikke med til. Den er for lille, har de meddelt Peugeot i Sverige, der har spurgt om det samme. Hvis han kommer til start, bliver det i 408’eren fra sidste år, og den spiller ikke op til konkurrenterne, da den ikke er videreudviklet i Frankrig til race. Efter kriseåret 2009 så det ikke alt for spændende ud for 2010 sæsonen, men alene det at et nyt team pludselig er med, viser måske tegn på lidt bedre tider. Det vil tiden vise. Der er trods alt mange uger til første løb.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109