Sælger ansat til Syron-satsning
DanWheels er også grossist for tyske Continental og tog Syron ind, da importøren manglede et prisbilligt alternativ med stor holdbarhed og lavt støjniveau. Efterhånden udgør Syron-salget 60 procent af DanWheels Conti-salg, og salget bliver sandsynligvis fordoblet i år, hvor dækmærket kommer i flere nye størrelser, som helårsdæk samt til SUVer og varebiler.
- Vi vil for alt i verden ikke have, at Syron bliver sammenlignet med billige kineserdæk, selv om det kan købes til halv pris i forhold til mærkevaredæk. Det skal vores flotte brochure på dansk sikre, der både fortæller om dækkets opbygning, kvalitet og et nyt kæmpe tysk lager til 500.000 dæk, så jeg nærmest kan udstede en garanti mod restordrer, siger Rolf Böll, indehaver af DanWheels.
Syron er udviklet af tyske ingeniører hos Kerskin, der er kendt for sine ekstrem-fælge som DanWheels i øvrigt ikke fører. Pirelli nedlagde tidligere fogedforbud mod Syron, men et ændret mønster afsluttede den kontrovers. Derimod dokumenterer Rolf Böll, via kopier af brevveksling, at en ADAC-dæktest, som Syron kom skidt ud af, skulle være gennemført på forkerte præmisser med deraf følgende forkert pointgivning.
- Vi har absolut ingen kundeklager på vores Syron dæk. Men for at sikre mærkets omdømme garanterer vi skift til andet dæk efter kundens ønske kun mod betaling af differencen, hvis der skulle komme klager.
- Derimod har vi fået ros for dækkenes kvalitet fra blandt andet en taxavognmand. Og en af vores ansatte har kørt 32.000 kilometer på 235/35/19 dæk, hvor der er masser af mønster tilbage, fortæller Rolf Böll.
Den ansatte sælger for Syron dækkene, Brian Grøn har været bilsælger og har desuden tidligere solgt fælge for DanWheels i Nordjylland.