23948sdkhjf

Gennem forandringer til nye tider

Pilkington AGR Danmark har i det sidste års tid været igennem store forandringer.
- Vi reducerede i foråret 2009 antallet af afdelinger fra syv til fire samtidig med, at vi indførte et nyt telefonsystem, der gjorde, at vore kunder kunne blive betjent, uanset hvornår og til hvilken afdeling ordren blev afgivet, siger Søren Adsbøll, regionschef hos Pilkington.

Kunderne reagerede positivt på ændringerne, og nu gør Pilkington klar til endnu en gang ændringer.

- Nu udgiver vi nemlig vores nye prisliste 8. marts, og den adskiller sig meget fra tidligere, forklarer Søren Adsbøll.

- Vores trykte prisliste indeholder denne gang kun priser på frontruder og tilbehør. For første gang medfølger der en CD–ROM med vores totale sortiment således, at vore kunder på en enkel og overskuelig måde nemt kan finde det produkt de skal bruge. Den trykte prisliste er meget mere enkel og overskuelig og skal også ses som et skridt på vejen til en mere IT-baseret løsning. Men enkelheden og overskueligheden har været efterspurgt længe.

- Det imødekommer vi så nu, siger Søren Adsbøll.

Vi har nu tilpasset vore priser mere nøjagtigt til det marked, vi alle skal agere i, og ydermere, hvor vi før har haft en vejledende bruttopris, samt en mekaniker nettopris, så er der nu kun een Pilkingtonpris, vore kunder skal forholde sig til.

Kunderne monterer

Det er jo ingen hemmelighed, at Pilkington ikke monterer frontruder, det gør derimod Pilkingtons kunder.

- Netop derfor er det overordentlig vigtigt, at vi hele tiden som leverandør, tilbyder vore kunder, de betingelser der efterspørges således, at de kan drive deres forretning bedst muligt, siger Søren Adsbøll.

- Vi betragter os selv som samarbejdspartner og leverandør naturligvis, det er der vi har hele vores fokus.

- Og så er vi ubeskedne nok til at påstå, at kan vi få pris, kvalitet, distribution, og bredde i sortimentet til at gå op i en højere enhed, jamen så er man rigtig godt på vej til at skabe et "brand" kunderne vil efterspørge. Med udgivelsen af det nye katalog lægger vi så sidste hånd på det nu, så at sige.

- Det er jo selvklart en kæmpefordel for os, at vi har nem og hurtig adgang til vores europæiske hovedlager i Redditch, England, der lagerfører een million ruder, samt dag- til dag levering fra vores skandinaviske hovedlager i Gøteborg, så er der vel kun én ting du kan sige til kunderne, og det er: "Ja vi kan".

- Mange ændringer, ja, men forhåbentlig kun til gavn og glæde for de mange kunder vi i sidste ender lever af.

- Vi ved nemlig godt, at har vore kunder ikke succes, så har vi det heller ikke. Så simpelt er det.

- Vi skal jo også bare lige huske, at hvis man ikke forandrer sig i en verden i forandring, så kommer der bare nogen og gør det for dig, siger Søren Adsbøll.

- Og det kan vi jo ikke have, vel?
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079