23948sdkhjf

Gå glad til bilsyn

Det gælder om at være kreativ, da alle bilsyn-virksomheder konkurrerer på det samme produkt.
Bilsynskæden A-Inspektion har haft så stor succes med deres tiltag, at 97 procent af kunderne har haft en rigtig god oplevelse - også selv om kunden har fået et omsyn.

Derfor introducerer A-Inspektion et Making you happy-koncept.

- 97 procent af de 1200 kunder, der har besvaret sidste kundeundersøgelse, havde oplevet processen omkring synet som forventet eller bedre end forventet, oplyser marketingchef Helle S. Söderhamn hos A-Inspektion.

- Rent strategisk er det et utrolig vigtigt resultat for A-Inspektion, forklarer adm. direktør Thomas Lindahl.

- Vi har jo også kunder, der enten får et omsyn eller direkte får bilen kasseret - en besked, som de fleste umiddelbart opfatter negativt på grund af de medfølgende økonomiske konsekvenser. Alligevel går langt de fleste kunder fra synshallen, med en positiv oplevelse.

Efteruddannelse

- Heldigvis kan vi se, at vores flotte resultat ikke kun er en døgnflue. Siden medio 2008 har vi haft en høj kundetilfredshed, forklarer Helle S. Söderhamn.

Hun ser det som en naturlig sammenhæng med, at der er overskud til kundeservice på grund af det høje kompetenceniveau i organisationen.

Hos A-Inspektion laver man løbende efteruddannelse ud over, hvad lovgivningen foreskriver. Eksempelvis skal alle medarbejderne igen på teknik- og kvalitetskursus til marts. Da moderselskabet A-Katsastus har synet biler siden 1907, er der desuden samlet set markedets bedste ekspertiser i og omkring A-Inspektion, som medarbejderne også drager nytte af i dagligdagen.

Making you happy

Derfor er A-Inspektion nu blevet så modige, at de tør gøre det som en del af deres image, at de har så tilfredse og glade kunder.

- I samarbejde med Reklamebureauet Skalbo og Co har vi fået udvikling et helt Making you happy-koncept, som også bliver en vigtig del til vores interne medarbejderpleje, fortæller Helle S. Söderhamn.

Reklamebureauet Skalbo og Co har i den forbindelse også udviklet en kendingsmelodi til A-Inspektion på temaet Making you happy med tilhørende ringetone, der kan downloades gratis fra www.a-inspektion.dk

Mange synsvirksomheder serverer kaffe og har endog også åbent i weekenden.

Men selve bilsynet kan der ikke konkurreres på: Det skal være udført i henhold til forskrifterne fra Færdselsstyrelsen. Alle bilsynsvirksomheder er underlagt Færdselsstyrelsens forudbestemte gennemsnit på 24 procent omsyn på et år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094