23948sdkhjf

Drømmejob som teknisk chef

Kjeld Seidler er teknisk chef hos Peugeot importselskabet, og meget interesseret i rallysporten.
- Det er et drømmejob jeg har. Lige som jeg ønsker det. Meget interessant med masser af udfordringer, fortæller Kjeld Seidler, 45.

Han har været ansat i Peugeot importselskabet K. W. Bruun Scandi A/S i små syv år, efter at have startet uddannelse hos Ford i Næstved i 1979, hvor han deltog i mange rallykonkurrencer med forskellige Ford-vogne fra den baghjulstrukne Escort til den bedste placering i 2003, hvor han vandt sølv i Gruppe H- klassen for ældre biler i en Ford Sierra Cosworth.

Kjeld Seidler fik interessen for de hurtige biler som mekaniker for den tidligere rallystjerne Ole Pallesen, der også bor i Fensmark ved Næstved. Interessen for rallysporten fortsætter i det nye job som teknisk chef for Peugeot Danmark, med datterselskab i Sverige.

Seidler er teamkoordinator for Peugeot Motorsport med Jens-Ole Kristiansen, Peugeot forhandler på Midtsjælland, som teamchef.

Mange opgaver

- Min interesse for rallysporten er en rigtig god måde at lære en masse nye mennesker at kende. Det er jo ofte kunder, fortæller Kjeld Seidler, der ellers har nok at se til i den store organisation. Han har det fulde ansvar for teknisk support i både Sverige og Danmark, samt teknisk uddannelse, typegodkendelser, klargøring af alle biler til pressen samt oversættelse fra fransk til dansk og svensk.

- Vi har fået nye store udfordringer med den svenske support, der er lagt ind under os, men det klarer vi også, tilføjer Kjeld Seidler, der chef for 17 medarbejdere. Som teamkoordinator er han også ansvarlig for importselskabets rallyaktiviteter med to biler, Peugeot 207 S2000, der hver udvikler omkring 280-290 hk, og trækker på alle hjul. Det er fremtidens rallyklasse. De to biler køres af de dygtige chauffører Kristian Jensen og Karl-Åge Jensen.

Kører selv 308-rallybil

Seidler har selv opbygget verdens første rallyversion af den nye model 308, som han vil køre egenhændigt i enkelte udvalgte arrangementer til Yokohama mesterskabet, mens teamchef Jens-Ole Kristiansen, flere gange vinder af DM, tager sig af andre løb. De sidder ikke i samme bil. De vil nemlig selv køre begge to, og det sker sideløbende med DM rallyaktiviteterne, hvor de begge står klar på sidelinen med råd og vejledning.

Nye tider – bedre biler

Kjeld Seidlers forgænger, Jens Andersen, der nu er miljøchef hos Peugeot Danmark, havde nok at se til tidligere med de mange problemer med biler i brand med mere, men det er historie.

- Jeg løfter engang imellem røret på min telefon, for at finde ud af om den er død, men det er den ikke. Vi er heldigvis over alle de tidligere problemer. Det er sjældent i vore dage, at møde problemer med opringninger. Bilerne er blevet meget bedre. Det er nye tider, siger Kjeld Seidler.

Peugeot Danmark var tidligere også med DTC-serien, men det blev for dyrt at være med. Importøren valgte at satse anderledes med de to rallybiler 207 S2000, og Peugeot Cuppen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.256