23948sdkhjf

Rattet rundt med motorsporten

DET FINSKE RALLY-TOPHOLD Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, der har kørt Ford i VM-rallyserien WRC i de senere år, skifter til Citroëns VM rallyteam i 2012. De afløser Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, der ellers havde kontrakt til slutningen af 2013, men som har besluttet at stoppe ved udgangen af 2011.

PIRALLI HAR FREMSTILLET mere end 25.000 dæk til Formel 1, plus de to serier GP2 og GP3 i år. De mange dæk har kørt mere end 400.000 kilometer, oplyser Pirelli.

BREMBO HAR LANCERET flere nyheder på den Internationale Motorsportsudstilling i Köln. Heriblandt skiverne CCM-R i kulfiber, der sparer fem kilogram per skive i vægt, og levetiden er fem gange længere end de traditionelle skiver i stål. Dertil nye bremsekit til racing-biler, der tilbydes via det officielle Brembo forhandlernet. Bremseskivebelægningerne RB340 og RB350 er i keramiske materialer og velegnet til GTE, GT3 og rallybiler. Et Brembo Racing katalog 2012 er på gaden.

FORDS NYE SHELBY MUSTANG er god for 325 km/t på toppen og er den hurtigste Mustang til dato. Bilen har premiere på biludstillingen i Los Angeles i disse dage.

PIRELLI HAR ANALYSERET det dæk, som eksploderede efter starten i Sebastian Vettels Red Bull racer i Abu Dhabi. Konklusionen er, at der nok var tale om en konstruktionsfejl.

SUZUKI HAR TRUKKET sig ud af MotoGP-serien, men har planer om at vende tilbage om nogle år.

MCLAREN PLANLÆGGER ET samarbejde med Honda omkring udvikling af mindre motorer i Formel 1 fra 2014. Fra 2,4 liter V8 i dag skal man ned på 1,6 liter V6. Oplysningen om det eventuelle samarbejde kommer i tyske Auto Motor und Sport, der samtidig citerer en Honda topchef for, at Honda måske vender tilbage til Formel 1 igen. Honda trak sig ud i 2008 og solgte det hele til Brawn GP, som i dag er Mercedes GP.

FLERE TOPTEAMS I Formel 1 har testet nye unge talenter på banen i Abu Adahi. Mercedes har testet Sam Bird, Torro Rosso Stefano Coletti og Kevin Coccon, og Red Bull teamet Jean-Eric Vergne.

FERRARI-CHEFEN LUCA DE MONTEZEMOLO har udtalt, at sportsvognene fra det berømte selskab i Maranello skal have mere Formel 1 teknologi i fremtiden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063