23948sdkhjf

Kineserne vil betale Saab-ansattes løn

Youngman og Pang Da er fortsat interesserede i at købe Saab og håber på en åbning fra GM om tekniklicenser.
De kinesiske Saab-spekulanter, Youngman og Pang Da, er villige til fortsat at finansiere den kriseramte svenske bilproducent Saab Automobile, indtil den nuværende licenshaver, General Motors, giver endelig besked om, om et nej er et nej.

Kineserne ventes også at levere penge, som dækker løn hos de ansatte hos Saab på fredag.

- Både Youngman og Pang Da prøver at finde en måde at betale dem på. Vi diskuterer, hvordan vi skal løse det, siger Rachel Pang.

Youngman og Pang Da har ikke helt opgivet tanken om helt at overtage Saab. Ifølge det oplæg, der blev præsenteret 28. oktober, skulle Youngman eje 60 procent og Pang Da 40 procent.

- Vi har ikke diskuteret nogen ændringer hvad angår ejerstrukturen. Vi koncentrerer os om GM-spørgsmålet, siger Rachel Pang.

Planerne om købet blev sat kraftigt tilbage, da General Motors, der ejer rettighederne til Saabs nuværende modeller: 9-3 og 9-5, fastslog, at man ikke ville være med til at overdrage tekniklicenser til de formodede nye, kinesiske ejere.

Men det fik ikke Youngman og Pang Da til at opgive.

- Vi har sendt et nyt tilbud til GM, som, vi håber, vil gøre dem tilfredse, siger Rachel Pang og forklarer, at forslaget handler om flere kommercielle betingelser.

Forslaget siges at være holdt i almene vendinger, ligesom det giver mulighed for at forhandle en aftale om blandt andet overførsel af tekniklicenser.

- Vi vil mødes med dem og har bedt om et møde, siger Rachel Pang.

Hun ved ikke, hvornår GM agter at svare, ligesom hun heller ikke kan svare på, hvorfor kineserne fortsætter med at poste penge i Saab, når ikke de ved, om de får lov til at købe selskabet.

- Det er et godt spørgsmål, som jeg ikke kan svare på i den nuværende situation, siger Rachel Pang.

/ritzau/TT
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064