23948sdkhjf

Tre netbutikker mere med originale reservedele

Udbuddet af originale reservedele, der kan bestilles online på www.online-teile.com, inkluderer nu BMW, Mercedes-Benz, Skoda, Peugeot, Volkswagen og BMW motorcykler, med næsten to millioner dele. En Mini-shop blev startet per 1. januar.
- Fordelen ved online-butikker er, at de er åbne 24 timer/syv dage om ugen, 365 dage om året. Kunden behøver ikke at køre til den måske fjerntliggende forhandler og sparer tid og penge, påpeger den tyske handelsmand og værkfører Andreas Hoevel, der har været inden for autohandel i 30 år, og som er manden bag www.online-teile.com.

Firmaet blev etableret i 2009, nu satser han også på det nordiske marked, hvorfra han allerede har mange ordrer, også fra værksteder.

- Ved spørgsmål og tekniske problemer kan vores fabrikstrænede medarbejdere give svar via email og telefonen. Vi får ofte leveret fra fabrikken to gange om dagen, og delene kommer hurtigt til kunderne over hele Europa. Originale reservedele er billigst i Tyskland, for eksempel er priserne i Skandinavien mellem 50 og 100 procent højere, for eksempel Danmark, vurderer Andreas Hoevel.

Gennem hans mange år med eksport af reservedele kender han forskellige distributionskanaler for originalt udstyr fra mange producenter i mange lande. Hoevel fandt ud af, at originale reservedele bliver tilbudt i Tyskland til værksteder i byområderne, men ikke til privatpersoner og ikke i landområder. I samtaler med eksperter fra den automotive industri blev han bekræftet i sin mening og besluttede at åbne to butikker først for BMW-biler og –motorcykler på www.online-teile.com/bmw og www.online-teile.com/bmwmc

Butikkerne har fra starten haft succes, så han fandt hurtigt flere partnere til Mercedes, www.online-teile.com/mb, Volkswagen, www.online-teile.com/vw, Skoda, www.online-teile.com/skoda, og Peugeot, www.online-teile.com/peugeot, og nu Mini, www.online-teile.com/mini.

- Erfaringerne fra det første år viser, at butikkernes kunder primært er privatpersoner, der reparerer og tuner deres egne biler. Det er ikke kun klassiske biler, men også nyere biler. Dette er en stor gruppe af kunder, som kan ses på internettet, når de besøger de forskellige hjemmesider. Desuden bliver hjemmesiderne brugt af værksteder, når det i dagligdagen ofte ikke er muligt i den daglige forretning at køre til den nærmeste forhandler, bestille reservedele og komme tilbage for at hente dem, udtaler han.

- Konceptet viser sig at være succesrigt, omsætningen er vokset enormt og gør det stadig. De indledende problemer er løst, organiseringen fungerer, og vi vil nu være kendt som den første online butik for originale reservedele. Vi søger nu partnere til de næste projekter med Porsche, Nissan, Subaru og Hyundai, fortæller Andreas Hoevel.

Han oplyser, at man kan automatisk kan oversætte teksten på siderne til dansk via Google Translator øverst.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094