Aktionærer i kæde lærer af hinanden
I den frivillige kæde LAKexperten deler aktionærerne erfaringer på kryds og tværs. I det daglige er den nærmeste kollega aldrig mere end et telefonopkald væk.
Med implementeringen af fælles lakleverandør åbnede sig samtidig en lang række nye muligheder.
- Med den samme lakleverandør har vi i endnu højere grad end tidligere mulighed for at levere samme høje kvalitet, og det kan blandt andet bruges i forbindelse med markedsføring, men også i det daglige arbejde med udvikling af forretningen hos den enkelte aktionær, fortæller kædechef Bo K. Søndergaard.
- I forhold til procesoptimering er det nu muligt at benchmarke de enkelte værksteder op i mod hinanden og på den måde lære af hinanden.
Står aldrig alene
- Vi samarbejder for at udvikle hver vores forretning. Man står aldrig alene med en udfordring, fordi man altid kan ringe til en af de andre i kæden, fortæller Steen Termansen, LAKexperten Esbjerg Elmkvist Autolak.
- Jeg ser altid frem til de gange vi mødes og har stort udbytte af sparringen med kolleger også i det daglige via telefonen. Når dagen er omme er det ikke bare mig, men også mine kunder der får noget ud af det.
Kædens slogan "vores sammenhold din styrke" praktiseres altså på bedste vis i det daglige, når erfaringsudveksling således også bliver en gevinst for kunderne.
På netop overståede møder var der god gang i debatten om de udfordringer der opstår, når markedet ændres og konkurrencen skærpes. Geografiske forskelle giver forskellige udfordringer og løsningsmuligheder, men én ting er den samme uanset hvor aktionærerne har hjemme: De stræber altid efter, at være den bedste i deres lokalområde og levere den bedst mulige kvalitet til kunden hver gang.