Konference om reservedele
Emnerne er især, hvad der får forbrugerne til at vælge værksted, renoveringsindustriens vigtighed for beskæftigelsen og miljøet, nødvendigheden for adgang til reparations-informationer for alle dele af markedet samt internettets betydning for eftermarkedet.
CLEPA-præsident Lars Holmqvist byder velkommen, hvorefter strategi-direktør Iain Jawad, Frost and Sullivan, taler om evolutionen i eftermarkedets fødekæde og de tiltagende forretningsmodeller for elbil-markedet.
Under overskriften "Lær den ukendte forbruger at kende" om nøgletrends i forbrugerkøb og forventede ændringer i eftermarkedet er der paneldebat mellem Markus Larsson, Mekonomen, Alex Gelbcke, IAM Tenneco, Tommy Arthursson, Volvo, og Martin Kern, McKinsey, med Eugen Konrad, Robert Bosch, som moderator.
Jeff Latkiewicz, North American Fuel Systems Remanufacturing, Jens Uhl, Reman ZF Services og
Volker Rudolph, VW Aftersales taler om fordele og strukturer omkring ombytningsdele og renovering.
Emnet "Viden er magt" handler om lovgivning omkring OES og IAM dele og identifikation. Her er der paneldebat mellem Philippe Jean, DG Enterprise, Yannick Souchet fra den franske regering, Helmut Ernst, IAM Continental, Theodor Käuper, TecDoc og Jean-Jaques Lafont, Alliance Industrie.
Christian Koeper, Magari-Internet, taler om kundeønsker til internet og styrken ved sociale netværk med eksempler på scenarier.
Josef Frank, CLEPA, runder konferencen af.