23948sdkhjf

Sydtyske prestigemærker kører flot

De tre sydtyske prestigemærker Audi, BMW og Mercedes-Benz har godt gang i hjulene. BMW AG har førertrøjen på for tiden med et salg i september der steg med 9,3 procent til 128.446 enheder, fulgt af Mercedes-Benz, der solgte 120.982 enheder, hvilket var et plus på 17 procent, sammenlignet med samme måned sidste år. Audi følger lige efter med et salg på 120.200 biler.

Efter årets første ni måneder har BMW solgt 1,23 millioner enheder, inklusive Mini og Rolls-Royce, en stigning i år på 11,4 procent. USA er blevet BMW’s største marked foran Tyskland og Kina.

Mercedes-Benz chefen Dieter Zetsche har udtalt, at 2011 bliver et Mercedes-Benz år. Han forventer at salget i år vil stige til mere end 1,35 millioner enheder, og Audi har udtalt, at de forventer at komme ud med større salg end BMW i 2015 med 1,3 millioner enheder. Audi har allerede solgt 973.200 biler i år, et plus på 17,4 procent. Blandt andet takket være et stort salg i Kina, hvor de nye modeller A1 og A7 Sportback introduceres meget snart.

Der er altså ikke tegn på krise i Sydtyskland hos de tre prestigemærker, der alle er lidt dyrere end andre modeller. Det viser samtidig, at kvalitet og et positivt omdømme kan betale sig, og der tjenes penge på de dyrere biler. De mange mindre volumenmodeller kæmper på priser med dårligere indtjening.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094