23948sdkhjf

Olieselskab satser på digitalisering og mobilstrategi

Uno-X Smøreolie A/S forventer at spare mindst 10.000 opkald til kundecentret og teknisk service samt én million kroner årligt ved en gennemgribende digitalisering af forretningen, der samtidig flytter over på Smartphones.
Digitaliseringen af dansk erhvervsliv fortsætter for fuld udblæsning og er nu på vej ind i den ellers konservative oliebranche. Uno-X Smøreolie træder de digitale pionerskridt i branchen, og det er det første smøreolieselskab herhjemme, der tager konsekvensen af den hastige og omfattende udbredelse af Smartphones. De gennemfører en komplet digitalisering af hele forretningen.

Selskabet satser fuldt ud på en digital, mobil strategi, der skal gøre alle transaktioner mellem selskabet og dets kunder til en enkel og ukompliceret affære, lover Uno-X i en pressemeddelelse.

- Udbredelsen af Smartphones er en fantastisk og oplagt mulighed for os til at servicere vores kunder, dér hvor de er. Og det er som oftest ikke foran en pc, men ude i marken på traktoren, i kranen eller på kutteren ude på havet. Vi giver kunderne mulighed for at bestille smøreolie direkte via deres Smartphone nemt og enkelt, når de har behov for det og tid til det. Det er ligesom netbank. Helt enkelt, siger Tage Kruse, adm. direktør i Uno-X Smøreolie.

Nummerpladen fortæller om olien

Den digitale løsning fra Uno-X Smøreolie består af et mobilsite optimeret til Smartphones. Via Smartphonen kan kunden bestille smøreolie, tjekke produktspecifikationer, modtage faktura samt en lang række andre digitale services. Løsningen indeholder desuden den smarte feature, at alle med et registreret køretøj kan tjekke hvilken smøreolie, de skal hælde på bilen ved en simpel søgning på bilens registreringsnummer.

Alene denne mulighed vil resultere i op mod 10.000 færre opkald årligt, vurderer Uno-X Smøreolie. Samtidig vil digitaliseringen af faktura, kontoudtog, produktkonvertering og produktdatablade årligt spare Uno-X Smøreolie for én million kroner.

Men den største gevinst får kunderne, mener selskabet.

- Hovedparten af vores kunder har en dagligdag på farten eller arbejder i en stilling, hvor de betjener en maskine. Det kan være landmanden i marken, kranføreren på byggepladsen eller lastbilschaufføren i transportfirmaet. Alle har brug for smøreolie til maskinparken, men de er ofte langt fra et kontor eller en pc. Med vores mobilsite får de nem adgang til bestilling af smøreolie uden at være nødsaget til at forlade maskinen. Vi gør det nemt og bekvemt for kunderne at være effektive, forklarer Tage Kruse, som vil gøre Uno-X Smøreolie til Skandinaviens mest digitale smøreolieselskab.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078