23948sdkhjf

Undervognsbehandling med kvalitetskontrol

Værkstedsportal indfører nye krav til værkstederne.
- Danske bilister er på Herrens mark, når de overlader deres bil til undervognsbehandling. De aner ikke, om bilen er blevet sprøjtet på den rette måde, om skærmene har været afmonteret, eller om der er sket en forsvarlig rensning og tørring inden påføring af rustbeskyttelsesmidlet. Aktørerne i branchen har heller ikke et fælles regelsæt at holde sig til. Vi har derfor besluttet, at kun værksteder, der tilhører eller er underlagt kravene fra Dinitrol, Pava, Suvo, Tectyl, Mercasol eller TekTrol, kan byde på undervognsbehandling på autobutler.dk, og vi har indført en kvalitetskontrol, fortæller adm. direktør og partner Christian Legêne fra værkstedsportalen autobutler.dk.

Godkendte sprøjteskemaer

- Rust- og undervognsbehandlinger er et område, hvor det for en stor del af arbejdets udførsel og kvalitet handler om, at arbejdet sker på korrekt vis, ud fra godkendte sprøjteskemaer og med et af branchens flere godkendte produkter, påpeger han.

- Set med kundens briller er det dog stort set umuligt at finde ud af, om arbejdet er udført korrekt og tilfredsstillende. Derfor har vi også indført stikprøvekontroller på dette område. - Og for at sikre at kvalitet og korrekt udført arbejde er i højsædet, vil det fremadrettet kun være muligt at byde på rustbeskyttelse og undervognsbehandlinger, hvis værkstedet er underlagt eller byder på vegne af de leverandører, som er underlagt de nævnte kæder, siger Christian Legêne.

- Vi er overbeviste om, at vejen til et korrekt og professionelt udført arbejde nødvendigvis også må kræve det rette udstyr, den rette uddannelse, adgang til data og informationer samt de nødvendige godkendelser fra myndigheder og tilsyn, bemærker han.

De nye krav til værkstederne er netop trådt i kraft.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065