Forsikringsselskaber til kammeratlig samtale
En bilforhandler er træt af, at reparationer skal udføres efter forsikringsselskabernes diktat.
Han er træt af, at reparationer skal udføres efter forsikringsselskabernes diktat, som kan være i uoverensstemmelse med fabrikkens vurderinger.
Anders Petersen vil ikke acceptere, at kunden får en dårligere oplevelse og måske en usikker bil fordi taksator og værksted ikke kan blive enige.
- Vi har flere eksempler på, at en skade er opgjort efter forkerte anvisninger fra forsikringsselskaberne, og som derfor er repareret forkert. Forsikringsselskaberne dikterer, at vi opgør skaderne ud fra devisen "sund fornuft", men desværre kan den sunde fornuft være forskellig fra værksted til forsikringsselskab, og det giver en usikkerhed omkring reparationerne, mener Anders Petersen ifølge D.A.F. Nyt.
AP Automobiler foreslår, at selskaberne skeler til den måde, Tryg arbejder på. Efter dialog med D.A.F. og FAI har Tryg indført en kvalitetskontrol, hvori de kræver dokumentation for, at reparationer bliver udført efter fabrikkernes anvisninger.
- Tryg har indført et kvalitetskoncept, som tjekker, at reparationer bliver udført efter fabrikkernes anvisninger. På denne vis er både forsikringsselskaber, værksted og kunden sikker på, at skaden bliver gjort korrekt op og kunden får en god service, siger Anders Petersen.
D.A.F. og FAI anbefaler sine medlemmer at følge i Anders Petersens spor og tage kontakt til forsikringsselskaberne med henblik på at få skader gjort op efter fabrikkernes anvisninger.