23948sdkhjf

Lang Jaguar med to bagender på slæb

Verdens første Jaguar E-type i en forlænget udgave bliver netop nu udstillet i London, hvor den hænger sammen med en trailer bygget af to bagender.
- Det her er den E-type, som Jaguar skulle have bygget. Sådan lyder det fra Nick Goldthorp, der er direktør for det engelske firma Classic Motor Cars, som har forlænget den gamle, engelske bil.

Der er tale om en Jaguar E-Type serie 1 4.2 roadster fra 1968, som er blevet forlænget med 11,4 centimeter. Derudover har ejeren, Paul Branstad fra USA, ønsket at få en trailer bygget. Det har det engelske firma naturligvis også klaret ved hjælp af to bagender fra lignende E-typer.

- Denne bil kører helt fænomenalt. Den ekstra plads i bilen gør en kæmpe forskel og ændrer hele bilens attitude, siger Nick Goldthorp om bilen, der bliver udstillet i Lodnon sammen med en stor bilprisuddeling.

Kaizen

Bilen er blevet døbt “Kaizen" af ejeren Paul Branstand. Navnet kommer fra de principper, hvorfra Toyota blev grundlagt og betyder “Forstå betydningen af at foretage løbende ændringer og gå så i gang med at arbejde". Han mener, at den originale Jaguar-designer Malcolm Sayer ville have godkendt det nyere og længere udseende.

Udover længden tæller ændringerne et 3,2 cm hævet tag, sænket gulv, en 75 liters tank, og de ændringer har skabt plads til bredere hjul.

- Som en ide var Kaizen E-type provokerende forestilling, men bilen er nu blevet en realitet ved hjælp af moderne materialer og teknologier udført af Classic Motor Cars, siger Paul Branstad.

CMC har restaureret Jaguarer i 20 år og har til huse i Bridgnorth vest for Birmingham, hvilket er blot 75 kilometer fra Coventry, hvor Jaguaren blev bygget 11,4 centimeter kortere for 45 år siden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11