Flyver komfortabelt med 322 km/t
De voldsomme præstationer er pakket ind i en nærmest hermetisk lydtæt kabine. Eksempelvis testede Bentley 12 forskellige specielt konstruerede dæktyper og valgte et 19-tommers dæk med 12 procent højere sidevæg, der giver den optimale balance mellem komfort og køredynamik.
Specielle letvægtspaneler reducerer vejstøj, og alle ruder er i akustisk glas, ligesom en særlig forsegling omkring sideruderne minimerer vindstøj. Dørene er foret med støjisolerende materiale, mens udstødningssystemet reducerer lyden med 12 dB allerede ved 3000 omdr./min. Computerstyret luftaffjedning sænker frihøjden, først med 5 mm for og 10 mm bag ved 195 km/t, derefter med 8 mm og 13 mm ved 240 km/t for at opnå optimal aerodynamik.
Et optimeret sæt udvekslinger sørger for, at drivlinen hele tiden opererer mest effektivt i bilen, der er lettet med 50 kilogram i forhold til forgængeren. Dermed er forbruget reduceret med 13 procent til gennemsnitligt 6,8 km/l og en CO2-udledning på 343 gram/km.
Bentleys firehjulstræk fordeler kræfterne med 40 og 60 procent for og bag, men 85 procent kan sendes til bagakslen, eller 65 procent til forakslen, hvilket betyder, at den erfarne chauffør kan udnytte hele det gigantiske kraftoverskud, uanset underlagets beskaffenhed, hvis bilens glamourøse indhold skulle blive forfulgt af paparazzier.
Bentley Flying Spur forventes til Danmark til sommer men kan allerede nu bestilles hos Danmarks eneforhandler af Bentley, Bentley Copenhagen - prisen ufortalt.