23948sdkhjf

Note med fuld sikkerhed

Nissan i Danmark har øget markedsandelen ved at gå mod strømmen og lancere anderledes og spændende biler.
Det begyndte med Qashqai og senere kom Juke med. Nissan skrottede modeller som Almera og Primera, fordi man ikke bare ville have biler, der druknede i traditionelle bilmodeller, som alle producenter byggede.

Siden er det gået ret opad – og alle konkurrenter har kopieret Cross over designet fra Nissan.

Men helt glemt C-segmentet har Nissan ikke. Man begynder nu at bygge en traditionel personbil i Spanien, som især er møntet på det sydeuropæiske marked.

- Vores markedsandel i Danmark er steget fra 2,5 procent for et par år siden til 3,5 procent sidste år – og målet i år er fire procent. Nissan i Europa har i deres Power 88 Plan sat et mål på 5,5 procent – og det vil vi også nå inden for et par år, bebuder Ralph Gonsalves, adm. direktør for Nissan i Danmark.

Efter 16 år hos GM har han nu været direktør for Nissan herhjemme i to måneder.

På udstillingen i Geneve viser Nissan blandt andet den nye B-segmentbil Note, som er den første bil i klassen, der kan fås med sikkerhedssystemerne Lane Departure Warning (så man ikke uforvarende kommer over i den modsatte kørebane) og Blind Spot Warning (så man advares mod andre trafikanter, der gemmer sig i bilens blinde vinkel).

Det bliver standard på Tekna-udstyrsmodeller og kan fås ekstra på mellem-modellen Accenta. Note har også variabelt ryglæn, så bagagerummet kan blive fra 300 til 390 liter. Motorerne (to tre cylindrede benzinmotorer og en diesel) udleder mellem 95 og 99 gram CO2.

Safety Shell er et andet udstyr, som Note har, og som via et vidvinkel-kamera på bagklappen holder øje med trafikanter og objekter omkring bilen,

- Vores forhandlere er meget optimistiske, når det gælder fremtiden. Det kan alene ses af, at de har købt et stort antal Juke Nismo modeller til 380.000 kroner, siger Ralph Gonsalves.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078