23948sdkhjf

Større kapacitet hos Auto Logik

Dansk Auto Logik oplever fortsat vækst og går nu nye veje for at skaffe ekstra kapacitet. For at imødekomme den stigende efterspørgsel har firmaet netop indgået aftale med tre undervognmænd, således at deres lastbiler og chauffører fremover vil servicere Auto Logik.
- Vi har haft så kraftig vækst, især i det seneste år, at vi har haft svært ved at skaffe chauffører og lastbiler nok. Nu har vi indgået aftale med tre erfarne vognmænd, som tilsammen kan stille den kapacitet til rådighed, som vi har behov for. Det er vigtigt for vores danske kunder, at chaufførerne er dansktalende. Derfor har vi helt fravalgt muligheden for at benytte udenlandske underleverandører, forklarer driftsdirektør Steffen Yde, Dansk Auto Logik med afdelinger i Vamdrup og Ringsted.

De tre vognmænd starter med at køre for Auto Logik i begyndelsen af november måned. Selv om alle chaufførerne har erfaring med håndtering af en autotransporter, skal de igennem en grundig oplæring, inden de sendes ud til kunderne.

- Chaufførerne vil få indgående kendskab til Auto Logiks procedurer og måde at arbejde på og ikke mindst til vores værdier og holdninger. Når man bærer vores arbejdstøj, forpligter man sig til at yde en service, der ligger helt i top, siger Steffen Yde.

Lastbilerne, som de selvstændige vognmænd stiller til Auto Logiks rådighed, bliver enten malet røde eller får påsat tydelige logoer, så de indgår som en integreret del af Auto Logiks kapacitet.

Over 100 autotransportere

Auto Logik har altid været kendt for at overholde sine leveringsforpligtigelser. Det gælder uanset, om en bil skal til Frederikshavn eller Køge.

- Vi er inde i en god udvikling. Den vækst, vi har haft, kommer vores kunder til gode. Med flere kunder og flere autotransportere, har vi sikkerhed for, at vi besøger næsten alle byer hver eneste dag, udtaler Steffen Yde.

Auto Logik bruger selv 70-80 lastbiler i Danmark. Yderligere 10-15 lastbiler kører fra Italien i syd til Norge i nord. Med de nye vognmænd, bliver det samlede antal autotransportere over 100. For bedre at kunne udnytte den samlede kapacitet installeres flådesystemet Daimler FleetBoard i alle lastbiler. Udover bedre styring af ruter giver systemet også den enkelte chauffør en tilbagemelding på hans kørestil med henblik på at reducere brændstofforbruget og dermed også CO2-udledningen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094