23948sdkhjf

Deadline for din digitale postkasse

Mange autovirksomheder mangler endnu at tilmelde sig den lovpligtige digitale postkasse for at kunne modtage al fremtid post fra det offentlige.
Kun 35 procent af virksomhederne i autobranchen har oprettet Digital Post, inden det offentlige 1. november går over til at sende al post elektronisk, melder Erhvervsstyrelsen. Nu styrkes supporten til Digital Post, så de sidste virksomheder og foreninger kan få hjælp til at oprette deres postkasse inden deadline.

Man kan ringe gratis på 70 80 86 86 alle hverdage kl. 9-20, og den kommende weekend 2.-3. november fra 11-16.

Har man ikke fået oprettet postkassen 1. november, bliver den oprettet automatisk. Men for at få adgang til postkassen skal man bestille en NemID medarbejdersignatur på www.virk.dk/postkasse. Her kan de virksomheder, der allerede har en medarbejdersignatur, også selv oprette den digitale postkasse. Der er desuden lavet et omfattende hjælpeunivers samme sted.

De virksomheder og foreninger, der har bestilt en medarbejdersignatur inden 1. november, men først modtager den efter den 1. november, kommer ikke i klemme. De vil først få digital post fra det offentlige, når de har modtaget deres signatur. De går altså ikke glip af vigtige meddelelser fra det offentlige i ventetiden.

Har man ikke aktiveret sin postkasse, når man får det første digitale brev fra det offentlige, får man også et fysisk brev, der informerer om, at der nu er ulæst post i den digitale postkasse, og hvilken myndighed, der er afsender.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079