Autorefusion vil betale danskernes værkstedsregninger
Det nye firma, Autorefusion, vil igennem en abonnementsordning tilbyde at refundere op til 60 procent af regningen, når bilen er på værkstedet.
Det nye firma er stiftet af familien Stauersbøl fra Frederikssund, der ikke har nogen videre erfaring med autobranchen, udover at være bilejere. Det er ægteparret Sonny og Susan Stauersbøl, der sammen med sønnen Stephan har etableret virksomheden.
- Vi har lavet dette firma, fordi vi føler, at bilejerne mangler noget, der kan hjælpe med at betale de dyre bilregninger. Vores koncept handler om, at vi skal være en ekstra sikring for bilisterne, og vores abonnementer skal ikke være for dyre. Vi vil give bilisterne pengene tilbage, siger Sonny T. Stauersbøl, direktør i Autorefusion.
Baglandet på plads
Selv de ældste køretøjer kan indgå i ordningen, der omfatter stort set alle værkstedsregninger, også dem for almindelig slitage. Når bilen eksempelvis skal til syn, undervognsbehandles, have skiftet en reservedel, eller når vinterdækkene skal sættes på, refunderes en del af regningen. Og der er ikke nogen øvre grænse for, hvor mange regninger man kan sende ind om året. Det kræver derfor en større pose penge for at kunne holde forretningen kørende.
- Vi har en god kapitalbeholdning i ryggen, der gør, at vi er sikret et godt stykke tid. Det koster noget at starte et firma som dette op, og de penge vil vi ikke miste. Derfor kan man godt stole på vores koncept, siger Sonny T. Stauersbøl.
Direktøren vil ikke ud med, hvor mange der siden opstarten i september har valgt at tegne et abonnement hos Autorefusion. Det tætteste, han vil komme med på et tal, er, at der i øjeblikket er "under 100 abonnenter", og at antallet skulle være stigende hver dag.
- Vi har ikke et mål for antallet af abonnenter. Vi vil have så mange så muligt, og potentielt er der to millioner bilejere, siger Sonny T. Stauersbøl.
Stadig hverdagsjob
Selvom familien har opstartet Autorefusion, så beholder ægteparret deres job, og sønnen Stephan færdiggører sin uddannelse, indtil der er pengene nok i det nye firma til, at de kan lægge al deres tid i det. - Vores mål er at være en service til medlemmerne, hvor vi til de bedste priser på markedet kan hjælpe dem med bilregningerne. I fremtiden vil vi også gøre det muligt, igennem samarbejdsaftaler med værkstederne, at give dem billigere regninger. De aftaler er vi i gang med at etablere, siger Sonny T. Stauersbøl.