23948sdkhjf

Bilforhandlere profiterer på annoncekrig

Biltorvet er godt på vej i sin udvikling med flere ny tiltag til glæde for bilforhandlerne i et skærpet annoncemarked.
De store vindere i markedet, hvor bilportaler kæmper som aldrig før om bilforhandlernes annoncekroner, er - bilforhandlerne. Siden landets bilforhandlere gik sammen og relancerede Biltorvet.dk den. 1. januar, har den skærpede konkurrence sparet forhandlerne for millioner af kroner, melder Biltorvets direktør Claus Nyboe.

- Formålet med det nye Biltorvet.dk var jo netop at bryde det konkurrence-tomrum, der herskede på annoncemarkedet, og det er i høj grad lykkedes, siger Claus Nyboe.

Den forhandlerejede bilportal fortsætter nu offensiven med landsdækkende tv-reklamer, et nyt strategisk partnerskab med Bilgalleri.dk og lanceringen af en splinterny app til iPad. Dermed smider Biltorvet.dk endnu mere brænde på bålet i kampen for at sikre bilforhandlerne de bedst mulige vilkår for annoncering i Danmark.

- De kommende uger intensiverer vi markedsføringen på TV med en lang stribe reklamespots på blandt andet TV3, 3+ og senere også TV2 NEWS. Når vi har Danmarks største udvalg af biler til salg hos professionelle, skal danskerne selvfølgelig have det at vide – også på TV, siger Claus Nyboe.

Han pointerer, at antallet af bilforretninger, der annoncerer på Biltorvet.dk, er steget fra 900 til i dag omtrent 1600 på blot et år. I samme periode er antallet af bilannoncer fra forhandlere vokset med hele 53 procent, så antallet lige nu ligger over 43.000.

- Dermed er Biltorvet.dk nu på 10. måned bilforhandlernes foretrukne bilportal, siger Claus Nyboe.

Markedet på hovedet

Direktøren er overbevist om, at nøglen til Biltorvet.dk’s succes har været den tætte relation til autobranchen og særligt det faktum, at forhandlerne har taget ejerskab i Biltorvet.dk. Han pointerer, at formålet med at booste Biltorvet.dk var at skærpe konkurrencen på annoncemarkedet, der for kun et år siden led af manglende konkurrence og priser på himmelflugt.

- Det er vi i den grad lykkedes med, fordi vi, som de eneste, har kunnet samle branchen. Nu er vi i en markant anderledes situation, hvor styrkeforholdet mellem bilforhandlere og annonceportaler er blevet vendt på hovedet – til glæde for alle bilforhandlere i Danmark.

- Biltorvet.dk er sat i verdenen af bilforhandlere for bilforhandlere. Min fremmeste opgave er at øge forhandlernes salg af biler ved at tilbyde en nemmere og billigere markedsføring. Vi kan se, at vores arbejde bærer frugt. Reelt har vi direkte sparet bilforhandlerne for millioner og samtidig sat en effektiv stopper for prisstigninger. Det er de resultater, jeg forholder mig til, siger Claus Nyboe.

1000 AutoDesktop ude

Han fortæller desuden om en eksplosion i udbredelsen af forhandlersoftwaren AutoDesktop, der nu nærmer sig 1000 installationer, og det forstærker ham i troen på fremtiden.

- Biltorvet og AutoDesktop er teknologisk set et hestehoved foran konkurrenterne i Danmark, og udviklingen af softwaren sker i tæt samarbejde med branchen. Det er et langt sejt træk at blive branchens foretrukne software og annonceportal. Men det er det helt rigtige træk for branchen, og vi er virkelig godt på vej, siger Claus Nyboe.

Et af midlerne er også, at Biltorvet nu indgår et strategisk partnerskab med Bilgalleri.dk – et kæmpestort socialt netværk for bilejere i Danmark – som blandt andet indebærer udveksling af bilannoncer. Formålet er ifølge Claus Nyboe at skabe endnu mere omsætning hos de professionelle bilforretninger, der benytter sig af Biltorvet og IT-sælgerarbejdspladsen AutoDesktop.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125