23948sdkhjf

Facebook elsker BilBasen – og omvendt

Øget tilstedeværelse på de sociale medier har fordoblet antallet af BilBasens følgere og bringer bilkøbere og bilforhandlere tættere sammen.
Danmarks store bilsite BilBasen vil endnu tættere på sine brugere og har derfor øget tilstedeværelsen på de sociale medier markant - og det kan mærkes.

I august fulgte lige knap 8000 brugere BilBasens facebook-side. Nu, godt tre måneder senere, er skaren næsten fordoblet til 15.000. Bilsitet er nu også at finde med egen blog om biler og en google+ konto, der skal tilgodese brugere af den kanal.

- Vi er en platform, der kun eksisterer i kraft af brugerne. Derfor skal vi naturligvis også være til stede på de sociale kanaler, hvor rigtig mange danskere konstant er på og har meget på hjerte, siger direktør for BilBasen Andrew Whitehair og tilføjer:

- Vi tror selvfølgelig også på, at en større tilstedeværelse på sociale medier er med til bringe bilkøberne og bilforhandlere tættere sammen, når man skaber de relevante bindeled mellem deres interesser og de trends og tendenser, vi ser på bilmarkedet.

Som et led i oprustningen har BilBasen hentet forstærkning i form af bureauet Mindjumpers, der er ekspert i virksomheders brug af sociale medier, og som er daglig samarbejds- og sparringspartner til at bestyre kanalerne.

- Vi havde allerede en velfungerende facebook-side med daglige diskussioner og masser af aktivitet, men vi kunne blive en tand skarpere i vores profil, og vi manglede et univers for dem, der ville mere på BilBasen end at købe og sælge en bil, og det har vi i den grad fået nu, mener Andrew Whitehair.

BilBasen vil prioritere kanalerne dagligt og hele tiden tænke i nye måder at være relevant for brugerne på. BilBasens målsætning er at nå 25.000 følgere inden udgangen af første kvartal 2014.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078