23948sdkhjf

Super Dæk fokus på værkstedskunder

Dækspecialist-kæde ændrer strategi, så der i højere grad skal tjenes penge på at servicere biler og ikke kun på at sælge dæk.
Dækgiganten Super Dæk Service vil op i et højere gear uden for højsæsonerne omkring påske og vinter. Derfor retter virksomheden fokus mod at få flere bilister til ikke kun at købe dæk, men også at få serviceret bilen på et af de 59 dæk- og værkstedscentre, der ligger spredt i landet.

- Både autoriserede og uautoriserede værksteder sælger masser af dæk i dag. Så vi kan ikke kun leve af at sælge dæk. Uden for højsæsonerne er vi nødt til at fylde vores værksteder op med noget andet arbejde, siger adm. direktør Jonas Højland Pedersen til Børsen.

I dag omsætter NDI-ejede Super Dæk Service for 600 millioner kroner, hvoraf de 120 millioner kommer fra netop det at servicere værkstedskunderne.

De 120 millioner skal efter planen øges til 300 millioner om fem år, og værkstedskunderne skal fylde mere end 30 procent af forretningen mod 20 procent i dag.

I regnskabsåret for 2012/13 kom SuperDæk Service ud med et negativt årsresultat før skat på 6,5 millioner kroner, hvilket også understreger, at der er behov for en ny strategi.

- Det handler om at få fyldt tomrummene ud, fordi det er dyrt at have folk til at gå og lave ingenting. Så det prøver vi på at lave om ved at udvide for værkstedskunder, siger Jonas Højland Pedersen ifølge Børsen.

Hvis planen om at mere end fordoble omsætningen inden for værkstedskunder lykkes, så er Jonas Højland Pedersen overbevist om, at det også vil betyde nye kolleger til de i dag 350 ansatte.

- I takt med at omsætningen stiger, så stiger antallet af medarbejdere også, siger direktøren, der vurderer, at det kan skabe knap 100 nye job over de næste fem år.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063