BilBasen øger antallet af biler
Mængden af forhandlerbiler på BilBasen er steget med over 2200 biler på en måned.
- Vores klare målsætning er at skabe mest værdi for forhandlerne, og det gør vi ved hele tiden at øge effekten af at være på BilBasen. Derfor glæder det mig, at der er en stigning i antallet af forhandlerbiler. Det viser, at vi er en effektiv annonceringsplatform. Vi er i dialog med hver eneste forhandler, som igen annoncerer på BilBasen, og indleder igen et tæt og personligt samarbejde med hver enkelt forhandler, siger Andrew Whitehair.
Målrettet markedsføring virker
Gennem 2013 har BilBasens fokus været på at investere i øget forhandler værdi. I marketing har man udnyttet nye muligheder og vist forhandlernes biler på eksterne sider.
- Annoncerne er bygget så smart op, at den enkelte bruger kun ser biler, som han er interesseret i. Det er en unik eksponering for forhandleren, der både får kontakt til den helt rigtige målgruppe og sine biler eksponeret steder som EB.dk, Facebook og Bold.dk. Kampagnen har løbet siden juli måned, og resultaterne er ti gange bedre end lignende kampagner, siger Andrew Whitehair og fortsætter:
- Vores resultater med den nye kampagne er meget overbevisende, og dermed får forhandlerne vist deres biler for meget relevante og interesserede bilkøbere. Det er en meget direkte kampagne.
Med baggrund i kampagnens resultater vil BilBasen investere yderligere i målrettet markedsføring, og det betyder, at traditionelle trafiksamarbejder som markedspladsaftalen med Bilgalleri.dk ikke bliver forlænget. Forhandlerne får ganske enkelt mere effekt via det nye kampagneværktøj, som BilBasen benytter.
Færre lagerdage
Effekten af annonceringen på BilBasen oplever forhandlerne blandt andet i en markant nedgang i antallet af lagerdage, anfører sitet selv og oplyser, at de forhandlere, som har bilerne på BilBasen, har oplevet en nedgang i antallet af lagerdage, mens forhandlere, som ikke er på BilBasen, oplever en stigning i lagerdagene.
- Den mest effektive annoncering er den, som skaber størst effekt for forhandlerne, og jeg glæder mig over, at forhandlerne får meget høj værdi af deres samarbejde med os. Det er min klare målsætning at øge den værdi for de forhandlere, der er på BilBasen nu og i fremtiden, siger Andrew Whitehair.