23948sdkhjf

Landsdækkende indsats skal øge produktiviteten

Bilbranchen hilser initiativ fra DI velkommen og ser en styrke i at hente inspiration fra andre brancher.
Dansk Industri lancerer nu en landsdækkende indsats for at løfte produktiviteten i danske virksomheder. Målet er at nå ud til 2500 virksomheder i løbet af 2014 og gøre dem opmærksomme på mulighederne for at forbedre deres produktivitet, og at mindst 1000 virksomheder sætter gang i aktiviteter, som giver dem et målbart løft.

Produktiviteten er de seneste 20 år langt fra vokset i samme takt som vores nabolande, og det har kostet indenfor konkurrenceevn, vækst og arbejdspladser.

Kernen i DI’s produktivitetsindsats er, at virksomhederne skal hjælpe hinanden til at blive mere produktive. Derfor skaber DI et netværk af virksomhedsambassadører, som, sammen med et nyt sekretariat i DI, skal sørge for, at de gode erfaringer når ud til at virksomhederne.

Direktør i Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen, glæder sig over initiativet.

- DI’s landsdækkende indsats er et godt supplement til Bilbranchens seneste mange måneders fokus på produktivitet. Bilbranchen startede allerede indsatsen i efteråret med en række analyser og medlemsmøder. Styrken er, at vi kan kombinere vores brancherettede services med adgang til inspiration fra erhvervslivets mange andre brancher. De medlemmer af Bilbranchen, som måtte ønske det, vil igennem 2014 kunne finde en lang række arrangementer over hele landet, hvor de kan finde inspiration til at udvikle deres virksomhed, forklarer Thomas Møller Sørensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094