Landsdækkende indsats skal øge produktiviteten
Bilbranchen hilser initiativ fra DI velkommen og ser en styrke i at hente inspiration fra andre brancher.
Produktiviteten er de seneste 20 år langt fra vokset i samme takt som vores nabolande, og det har kostet indenfor konkurrenceevn, vækst og arbejdspladser.
Kernen i DIs produktivitetsindsats er, at virksomhederne skal hjælpe hinanden til at blive mere produktive. Derfor skaber DI et netværk af virksomhedsambassadører, som, sammen med et nyt sekretariat i DI, skal sørge for, at de gode erfaringer når ud til at virksomhederne.
Direktør i Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen, glæder sig over initiativet.
- DIs landsdækkende indsats er et godt supplement til Bilbranchens seneste mange måneders fokus på produktivitet. Bilbranchen startede allerede indsatsen i efteråret med en række analyser og medlemsmøder. Styrken er, at vi kan kombinere vores brancherettede services med adgang til inspiration fra erhvervslivets mange andre brancher. De medlemmer af Bilbranchen, som måtte ønske det, vil igennem 2014 kunne finde en lang række arrangementer over hele landet, hvor de kan finde inspiration til at udvikle deres virksomhed, forklarer Thomas Møller Sørensen.