23948sdkhjf

Nystartet glasfirma er fortørnet

Odens Autoglas forstår ikke, hvorfor Codan ikke længere vil lade dem reparere for sig.
- Vi er mindst 10 procent billigere end Codans rabatpriser hos sin samarbejdspartner, og vi kan levere forrudeskift op til 2000 kroner billigere. Og så bruger vi tilmed en bedre kvalitet glas i OEM kvalitet end Codans storleverandør. Så vi forstår slet ikke Codan.

Sådan siger ægteparret Ann og Dennis Klassen, Odense Autoglas, der lige har modtaget en opsigelse om samarbejde fra Codan, ligesom mange andre værksteder i autobranchen.

Værkstedet er knapt to år gammelt og oplever flere gange om ugen, at kunder ringer og booker tid for derefter at aflyse, når de har snakket med deres forsikringsselskab og fået oplyst, at de SKAL bruge Codans samarbejdspartner.

- Det er svære betingelser for os, når vi bliver ved med at miste kunder på den måde. Vi har klaget til Konkurrencestyrelsen, efter at have læst en artikel i Motor-magasinet, men styrelsen har aldrig svaret tilbage, siger Ann og Dennis Klassen.

Parret har på Odense Autoglas’ hjemmeside skrevet, at kunder har frit værkstedsvalg, samt at de samarbejder med alle forsikringsselskaber i Danmark.

- Det er unfair overfor kunderne, at de bliver snydt med overpriser for glasarbejde. Og det er ubehageligt for os at måtte opfordre kunder til at tage en alvorssnak med deres forsikringsselskab, hvis kunden insisterer på at bruge os.

- Men værst er frygten for, at også andre forsikringsselskaber begynder at opsige arbejdet med os på samme måde. Især er det problematisk, når selskabernes valgte samarbejdspartner monterer ruder udendørs i vejrlig, hvor reparationsarbejdet svækker stabiliteten af ruden, og dermed sikkerheden i bilen, siger Dennis Klassen.

Fra Codan siger pressechef Mads Houe, at opsigelserne af værksteder med under fem årlige reparationer udelukkende skyldes, at man ønsker mere volumen på arbejdet hos samarbejdspartnerne.

- Det har altså intet med hverken kvalitet eller pris at gøre hos Odense Autoglas eller andre opsagte værksteder men blot Codans ønske om et mere smidigt og tæt samarbejde med vores større samarbejdsværksteder, siger Mads Houe.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085