Rudecenter i fremgang
Konceptet RudeCenter er repræsenteret i hele Danmark med mere end 200 værksteder. RudeCenter har en konstant tilgang af medlemmer, og rudesegmentet er et område, der er i konstant udvikling.
Når det kommer til markedsføring, har RudeCenter, der er et koncept lavet af CAC i samarbejde med Pilkington, valgt primært at fokusere på online markedsføring, idet internettet i stigende grad anvendes til at søge informationer om produkter og priser.
- RudeCenter hovedkontoret står i dag for driften og opdateringen hjemmesiden. På siden henvises der til værkstederne, og her er det også muligt at søge informationer omkring rudereparationer. Vi kan se, at der er en positiv tilgang af kunder fra eksempelvis Google, og derfor er det vigtigt for os fortsat at have fokus på online medier, siger René Lang, kædechef for RudeCenter og fortsætter:
- Som RudeCenter får værkstedet sin egen profilside via hjemmesiden. Det gør det hurtigt for kunden at finde oplysninger om værkstedet. Hjemmesiden er selvfølgelig tilpasset, så den virker på både pc og smartphone, så kunderne altid kan finde deres nærmeste værksted, udtaler René Lang.
Sociale medier
På www.rudecenter.dk er der også opsat en forespørgselsmodul, hvor kunderne kan sende forespørgsler på priser i forbindelse med en given reparation.
Men hjemmesiden er ikke det eneste onlinemedie, som kæden med autoruder har gang i. De er også repræsenteret på YouTube, hvor de har deres egen side. Her er det muligt at se film omkring rudearbejde.
Derudover udbreder de kendskabet via Facebook, hvor det er muligt at markedsføre sig direkte til sine kunder. Her kan du få informationer om RudeCenter værkstederne og tips og tricks til bilejerne.
- Selv om RudeCenter primært markedsføres via online medier, har vi lige kørt en kampagne i forbindelse med VM i kvindehåndbold, og det har virkelig været med til at forøge trafikken på hjemmesiden, der er steget med 200 procent. Det har været en fantastisk oplevelse at se, hvordan potentielle kunder benytter vores medier, siger René Lang.
Et medlemskab af RudeCenter skal betragtes som et ekstra ben på taburetten, så værkstedet viser sine kunder, at værkstedet også kan klare alt slags rudearbejde fra stenslag til rudeskift på både ældre og nye biler.