24-timers dansk nedtur på Daytona
I PC klassen blev det kun til 177 omgange for David Heinemeier Hansson i Oreca #09, før de udgik.I GTLM klassen blev det til 329 omgange for Jan Magnussen i Corvette #3, og 489 omgange for Michael Christensen i Porsche #912, før de måtte udgå.
Men det blev Corvette på de fire første pladser i Prototype klassen, med #5 forrest, hvor Joao Barbosa kørte sidste stint. Første i PC klassen kom helt nede som nummer 9 i det samlede klassement, med Oreca #54. Første GTLM blev Porsche #911 på nummer 6 i det samlede klassement. Vindende GTD blev Ferrari 555 på #18.
Se hele resultatlisten på motorsporten.dk
Det var ellers tiende gang, danske Jan Magnussen deltog. Og skuffelsen var svær at skjule, da han og Antonio Garcia og Ryan Briscoe søndag formiddag måtte udgå efter mere end 13 timers suveræn kørsel, hvor de flere gange førte løbet. Årsagen var problemer med kølesystemet, som fik motoren i den nye Corvette C7.R til at overophede.
Andre deltagere i årets 24-timersløb på Daytona International Speedway nøjedes imidlertid ikke med mekaniske skader. Lørdag eftermiddag blev tilskuerne på den berømte amerikanske racerbane vidner til en voldsom ulykke, da en prototype kolliderede med en langsomtkørende GT-bil. Kollisionen var så voldsom, at løbet blev midlertidigt standset, mens et hold redningsfolk fik befriet de to kørere og bragt dem til banens medical centre, hvor de meldes udenfor livsfare.
- Nu skal vi hjem og evaluere, og vores ingeniører har en opgave at løse i motorrummet. Men det gode er, at vi har fået kræfterne og farten tilbage, og aldrig har en Corvette kørt så godt på en racerbane. Nu mangler vi bare noget stabilitet, og så vender vi stærkt tilbage til 12-timersløbet på Sebring i marts, siger en fortrøstningsfuld Jan Magnussen.