Reklame på knivsæggen
To sammenfiltrede og totalskadede biler har givet ekstra omsætning på pladeværkstedet og i salgsafdelingen.
Tableauet gør indtryk, for man forventer jo ikke, at finde baldrede biler uden for en moderne bilforretning med nyvognssalg. Men ikke desto mindre er det man har valgt at sætte op udenfor samtlige af firmaet Burgaard Sørensens tre afdelinger, som befinder sig i Varde, Esbjerg og Skjern.
Svært budskab
Selv var Poul Burgaard fra Varde-afdelingen ikke i tvivl om, at den form for reklame var som at balancere på et knivsæg. Alligevel havde han en god mavefornemmelse, og han var sikker på, at det provokerende budskab ville blive taget på den rigtige måde.
- Vi var godt klar over, at et sådant budskab ikke måtte gå over gevind. Samtidig måtte det godt gå til grænsen, og der satsede vi på at lande, fortæller Poul Burgaard.
Har givet gevinst
Reklamen blev sat op i juni, og det har været fuldt bevidst, da sommeren traditionelt er højsæson for salg af de mindre biler. Tricket har virket, og der er blevet solgt flere biler end vanligt i 100.000 kroners klassen. Men det har også givet sig udslag i flere biler på pladeværkstedet.
God virkning
- Ret hurtigt blev jeg klar over, at det ikke var de to smadrede biler, der blev set. Beløbet på de 15.000 kroner var blikfanget. Det har givet omsætning, men også pladeværkstedet nyder godt af det. Her er det de to baldrede biler, som har fanget øjnene, og som indirekte har gjort opmærksom på, at vi også har et pladeværksted, siger Poul Burgaard.
Han er samtidig opmærksom på, at også al reklame skal være med måde, så derfor vil reklametiltaget blive fjernet foran samtlige afdelinger inden udgangen af august.