23948sdkhjf

Sixt har verdens bedste mormor

Biludlejningsfirmaet Sixt kan i dag fredag den 22. august fejre et succesfuldt ti års jubilæum i Danmark, og nu har de succes med deres mormor-kampagne.
Ti år er gået, siden Sixt entrede i Danmark. De er kendt for lidt "skæv" markedsføring, senest med "mormor-kampagnen": Mormor lejer en bil, som på Facebook har opnået over 2000 likes på få dage.

Adm. direktør Philip Schack er glad for opmærksomheden, som understøtter Sixt Danmarks rolle.

- I bund og grund ønsker vi bare at tage brodden af alt det fine og vise, hvor enkelt det hele i virkeligheden er: Vi er jo bare biludlejere. Så den tid, andre virksomheder bruger på at tænke fine corporate tanker og udtænke flotte, men til tider tomme løfter, bruger vi på at handle og snakke med vores kunder. Vi lytter til kunderne. Og så markedsfører vi os via skæve konkurrencer på de sociale medier og engagerende reklamer, der er på kanten af, hvad man forventer af en "pæn" virksomhed, og hos Sixt er det altid med et smil på læben, forklarer Philip Schack.

Leje er det nye eje

Stadig færre danskere ser det som prestigefyldt at eje deres egen bil. Tværtimod har mange – både yngre og ældre billister – fået øjnene op for fordelen ved at leje og dermed til hver en tid have friheden til at vælge lige præcis den bil, der matcher deres aktuelle behov.

Dét er en udvikling, der kommer biludlejningsbranchen til gavn, og som Sixt handler på ved blandt andet at tilbyde leje af biler på månedsbasis.

- Som vi ser det, ligger branchens udvikling fint i tråd med den danske forbrugers øvrige livsstil. Simple living-begrebet ser ud til at være kommet for at blive og den traditionelle villa, Volvo og vovse afløses hos stadig flere af et mere aktivt byliv med mere effektive og også økonomisk uforpligtende løsninger. Og hvorfor eje en dyr bil, hvis man i stedet kan tage cykel til hverdag og leje bil eksempelvis i månederne omkring jul og sommerferie, forklarer Philip Schack.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062