23948sdkhjf

Den nye bil vælges med tegnebogen

Hvad er vigtigst hos de, der er i færd med at købe en ny bil? Ifølge en undersøgelse lavet af revisions- og rådgivningsfirmaet KPMG er svaret temmelig entydigt: Bilen skal køre langt på literen.
Når potentielle købere skal vælge ny bil, kigger de på især på én ting: Nemlig hvor langt bilen kører på literen.

Således har 92 procent af forbrugerne brændstofeffektivitet som topprioritet, mens 70 procent også vælger produkt ud fra, hvor længe køretøjet vurderes til at holde. Til gengæld er alternative brændstofløsninger mindre vigtige end tidligere. Det viser en undersøgelse lavet af revisions- og rådgivningsfirmaet KPMG.

73 procent anser miljøvenlighed som et vigtigt parameter, og 70 procent kigger nøje på, hvornår køretøjet har udløbsdato.

- Konklusionen er relativ klar, når det kommer til de faktorer, der har indflydelse på forbrugernes valg af bil: Lang holdbarhed og at bilen kører langt på literen. Med andre ord vælger man i høj grad bil ud fra en økonomisk betragtning, og det betyder, at andre, mere "luksusprægede" ting kommer i anden række. Dog med den undtagelse at mange stadig lægger vægt på bilens udseende, hvilket 74 procent gør, siger partner i KPMG, Kaj Glochau.

Brugen af nye brændstofteknologier er heller ikke blandt topprioriteterne. I en tilsvarende undersøgelse fra 2009 var det noget, som 70 procent af forbrugerne lagde vægt på, mens det tal nu er faldet til 47 procent.

Rapporten

Rapporten, KPMG’s Global Automotive Executive Survey 2014 - Strategies for a fast-evolving market, kan hentes her:

http://www.kpmg.com/DK/da/nyheder-og-ind...

Ifølge KPMG-rapporten foretrækker kunderne konventionelle forbrændingsmotorer frem for alternativer, men vil samtidig have god brændstoføkonomi.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075