23948sdkhjf

Alliance mellem 92- og 50-årig

I autobranchen er det ikke alle forundt at have 4. generation ved roret og en 92-årig historie bag sig.
JUBILÆUM For Autohuset Kronsbjerg i Odense har rejsen fra 1922 og frem til i dag heller ikke været en lige linje, og den særlige historie vidner om en virksomhed, der har formået at udvikle sig og navigere i et omskifteligt marked. Og den udvikling har Würth Danmark været en del af de sidste 50 år.

Fra en begyndelse som cykelhandler og autoværksted over udviklingen af Krongas-generatorer under 2. verdenskrig til at være blandt de største Nissan-forhandlere herhjemme. Autohuset Kronsbjergs historie favner bredt, men det er netop evnen til at tilpasse sig, der har skabt det moderne bilhus, der i dag drives af Henrik og Christian Kronsbjerg. De seneste 50 år har udviklingen af Autohuset Kronsbjerg og Würth viklet sig ind i hinanden, og selv om de to er vidt forskellige virksomheder, er der alligevel mange lighedspunkter, der ligger grunden for det 50 årige samarbejde.

– Vi har hele tiden skulle tilpasse os efterspørgslen, udviklingen og kundernes behov, og derfor har virksomheden indimellem bevæget sig nye retninger. Når vores virksomhed udvikler sig, har vi selvfølgelig behov for, at vores leverandører kan følge os og levere understøttende services. Det har Würth formået, og derfor kan vi i år fejre 50 års jubilæum for vores samarbejde, fortæller Henrik Kronsbjerg ifølge en pressemeddelelse.

Optimale arbejdsgange

Værkstedet i Odense er en meget central del af Autohuset Kronsbjerg, og det er især her, at udviklingen i markedet har haft stor betydning. Derfor er Henrik Kronsbjerg meget opmærksom på, hvordan værkstedets arbejdsgange fungerer bedst muligt. Den løbende optimering sker blandet andet på baggrund af løsninger fra Würth, der i dag tæller ORSY lager- og logistikløsning, værktøjsskabe, Würth kemiarkiv og ikke mindst additivprogrammet, der også omfatter markedsføringsmaterialer.

– De forskellige løsninger betyder, at vi kan optimere vores arbejdsgange. I forhold til kemien er arbejdet internt med arbejdspladsbrugsanvisninger og datablade blevet meget lettere med kemiarkivet. Samtidig betyder det markedsføringsmateriale, der følger med additivprodukterne, at det er nemt for os at fortælle vores kunder om de services, vi tilbyder. For os er det vigtigt at have effektive arbejdsprocesser hele vejen igennem, både internt på værkstedet og eksternt over for vores kunder. Hvert minut tæller, når vi skal være konkurrencedygtige, og derfor passer Würths koncepter godt ind i vores måde at drive forretning på. Vi kan udnytte tiden optimalt, når vi altid har det på lager, vi har brug for – hverken mere eller mindre, siger Henrik Kronsbjerg.

Frigør ressourcer

Et godt samarbejde handler om at kunne vokse og udvikle sig sammen, at skabe værdi og få det bedste ud af ressourcerne. Derfor har det altid været naturligt for Autohuset Kronsbjerg at dyrke lange leverandørrelationer. Og relationerne er ikke det eneste, der holder længe i virksomheden. På lagerchef Finn Rasmussens kontor står reservedelsmikrofilm med et par årtier på bagen side om side med det moderne elektroniske udstyr.

– Som virksomhed skal vi kunne favne hele spektret fra håndskanner til mikrofilm for at eksistere, og det skal vores leverandører imødekomme. Vores behov har ændret sig igennem tiden, og styrken ved samarbejdet med Würth er, at de altid har formået med deres løsninger og koncepter at lægge nogle trædesten, som har understøttet den vej, vi har valgt at gå. For os handler samarbejdet meget om værdiskabende løsninger, selv i et meget omskifteligt marked. Derfor skal Würth sælgeren skabe værdi i det øjeblik, han træder ind ad døren ved at frigøre vores ressourcer og tilføre kompetence i form af vejledning om produkter og services, der kan understøtte vores udvikling, forklarer Henrik Kronsbjerg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095