23948sdkhjf

Socialt ansvar skal ned på jorden

Det er på tide, at autobranchen slår øjnene op for de muligheder, arbejdet med CSR kan give, mener ABAS.
MILJØVIRKSOMHED Den politiske forbruger udgør en større og større del af kunderne, og autobranchen skal med på noderne. Det er på tide, at autobranchen slår øjnene op for de muligheder arbejdet med CSR (social ansvarlighed) kan give. Derfor arbejder ABAS Miljøservice med at sætte social ansvarlighed på dagsordenen i branchen for at inspirere og hjælpe flere autoværksteder med at gøre en aktiv indsats på området.

Den landsdækkende miljøvirksomhed har et stort ønske om at sætte social ansvarlighed på dagsordenen. Arbejdet med miljø, arbejdsmiljø og sikkerhed er allerede dybt forankret i mange værksteders forretning. Så hvorfor ikke bruge det aktivt i profileringen af virksomheden, spørger ABAS Miljøservice.

- Ved at bruge CSR aktivt, kan det hjælpe virksomheden med at stå stærkere og gøre virksomheden mere konkurrencedygtig, samt at sikre, at virksomheden vil trives på lang sigt. Vi vil gerne give en hånd med at sætte CSR på skinner i autobranchen samt at medvirke til at forny branchen. Vi ønsker derfor at hjælpe autobranchen med at tænke miljø og CSR ind i forretningen for at få gevinster ud af det, siger Steen Pedersen, adm. direktør for ABAS Miljøservice, og uddyber:

- Vi vil skabe en skabelon til autobranchen, som hjælper virksomheder med, hvordan man kommer i gang med CSR, og hvordan man drager nytte af det.

ABAS Miljøservice efterlyser derfor interesserede fra autobranchen til at medvirke til udformningen af en sådan skabelon.

CSR ned på jorden
Ideen med projektet er at afmystificere begrebet CSR og gøre det til en række elementer, som sælger værkstedet til kunderne. CSR kunne for eksempel handle om, at værkstedet tager aktiv del i at uddanne unge mennesker ved at have en lærling, at have styre på affaldshåndteringen, og at der gives et sponsorat til den lokale sportsklub. Alle disse dele er elementer i CSR, og det kan bruges aktivt i markedsføringen til at sikre flere kunder i forretningen og styrke virksomhedens position på markedet, anfører Steen Pedersen.

- Projektet går så at sige ud på at få CSR ned på jorden og skabe øget markedsføring med ting, der formentligt allerede er i gang. Projektet er gratis og for at komme med, skal man blot kontakte ABAS Miljøservice, oplyser Steen Pedersen.

Samarbejdet en del af CSR
Når man handler med ABAS Miljøservice, er virksomheden også med til at gøre noget godt for den natur, de mennesker og det samfund, som skaber rammerne for os alle. ABAS Miljøservice tænker nemlig miljø og social ansvarlighed ind i afhentning og behandling af det affald, som håndteres for de mange værksteder, som er kunder i foreningen.

- Vi sætter en ære i at drive en ansvarlig og etisk forening som er baseret på sund fornuft og høj moral, og – ikke mindst – et stærkt og troværdigt samarbejde med en lang række partnere, understreger Steen Pedersen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125