Kompliceret styretøj sætter mekanikere på prøve
Elektromekaniske servostyringer sidder i alt fra Volkswagen Up til til en BMW 5-serie. Styrtøjet stiller større krav til fejlfinding blandt mekanikerne, men det er bedre for energiforbruget.
3
Billeder
Her er den elektrohydrauliske opsætning på Skoda Fabia 1. og 2. generation. Her blev kraftpåvirkningen leveret på selve tandstangen tæt på hjulene.
ELEKTRO Hvis man har siddet bag rattet i en bil med elektromekanisk servostyring, er man ikke i tvivl. Kører man på en motorvej med 130 km/timen, så skal der hives noget hårdere i rattet, end tilfældet er, hvis man kører 30 km/timen. Den elektromekaniske opsætning betyder i de fleste tilfælde, at der sidder en elmotor på ratstammen tæt på rattet. ...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement