Det nye Tectyl præsenteret
Rekord-deltagelse på Tectyl Danmarks netop afholdte årlige landsmøde på Hotel Vejlefjord.
- Det er ubeskriveligt, hvad vi har oplevet den seneste tid. Efter ændring af vores koncept og mange møder med interessegrupper har vi oplevet stigende interesse for Tectyl, og flere eksisterende centre kontakter os med ønske om at blive en del af Tectyl kæden, udtaler den nyligt tiltrådte kædechef Kim Birkjær.
Kim Birkjær har tidligere udviklet og drevet flere værkstedskæder i Danmark, nemlig AutoPartner, Teknicar, RudeCenter og Diesel Service Center under CAC/au2parts 2011-2013. Og erfaringerne fra dette samt vurderingen af eftermarkedet med alle dets udfordringer danner nu basis for fremtidens Tectyl. Efter CAC var Kim Birkjær i 2013-2015 en tur forbi SOS Dansk Autohjælp og Falck, inden han i oktober begyndte hos Eurodeal - Tectyl Denmark.
Højere overligger
- Vi har med vores konceptændringer ønsket at skabe en tættere dialog med vores centre. Sammen kommer vi til at arbejde markant på udvikling af salget for vore Tectyl Centre, herunder det nye Tectyl Partner koncept, som nu er klar. Branchen står foran spændende udfordringer, og er man ikke klar til nye tider, vil man ikke overleve i vores branche fremadrettet. Tectyl Danmark ønsker ikke, at centrene skal se os som en typisk leverandør, men målet er gennem tæt dialog, intelligent markedsføring og proaktiv handling at blive anset som en attraktiv samarbejdspartner. Vi ønsker at sætte ”overliggeren” højere end nogen anden udbyder i vores branche, tilføjer Kim Birkjær.
Aftale med Pilkington
En ny Tectyl hjemmeside vil blive præsenteret i løbet af kort tid, og mange nye og fleksible funktioner vil gavne centrene, lover han.
Flere nye samarbejdsaftaler er indgået, og senest blev en aftale med bilrude-virksomheden Pilkington præsenteret.
- Vi ønsker gennem vores aftaler at give centrene mulighed for mersalg og at blive attraktive i deres lokalområde. Derudover lanceres et nyt design og nyt logo, fortæller Kim Birkjær.
Vandbaseret
På landsmødet blev der også tid til at fokusere på det faglige vedrørende teknik, produkter og uddannelse. En uddannelsesplan for centrene og kommende medarbejdere er på vej, og den vil sikre kvaliteten og tiltrække medarbejdere fremover.
- Der kræves i dag langt bedre produkter og udstyr for at kunne behandle korrekt, når der skal tages hensyn til elektronik, sensorer og lignende. Det vil vi gerne garantere vore kunder, påpeger Kim Birkjær.
- Tectyl har de absolut bedste og mest miljøvenlige produkter, og vi ønsker at sætte nye standarder for kvalitet og udførelse. Som de eneste i verden har vi til nye biler også vandbaserede løsninger, som er utrolig stærke og dækkende. Dette vil automatisk lægge et pres på hele branchen, hvilket vi meget gerne ser. Tiderne har ændret sig og vil fortsætte – det er en naturlov, fastslår han.