23948sdkhjf

Morgendagens handelsunivers

Man skal omstille sig til at blive universal-distributør, mener Jens Sørensen.
VI HAR MODTAGET Afstanden mellem producent og forbruger bliver kortere og kortere. Fremtiden bliver i høj grad præget af de nye digitale muligheder. Morgendagens løsninger og behovsafdækninger findes i fremtidens helt åbne handelsmiljø.

Mellemled som importører, rene salgsselskaber og grossister får det svært. Der bliver ikke længere plads til for mange fordyrende mellemled. Disse sektorer bliver (i længden) for omkostningstunge. Slutaftagerne, reparatørerne og forbrugerne, bør derfor få bedre vilkår. Alt kan købes, og alt kan findes i det nye store digitale univers. Der er total gennemsigtighed. Derfor skal man omstille sig til at blive universal-distributør.

Jeg tror samtidig på, at den teknologiske udvikling vil afstedkomme endnu flere ”smart solutions” i de kommende år.

Pres på lagre

En vare, uanset beskaffenhed, vil ud i fremtiden være salgsbar langt tidligere end før. Derfor handler det så også om at få den omsat langt hurtigere. Fordyrende mellemled/mellemstationer og deraf afledte kæmpe lager-bindinger vil undergå store forandringer.

I årene, der kommer, vil/skal dette skrumpe kraftigt ind. Det betyder til gengæld solide, hurtige og dermed givtige kapitalstrømme. Faktisk også direkte transaktioner med langt mindre tabsrisiko. Det eneste ærgerlige er, at al handel kan gå hen og blive lidt ”koldt” og upersonligt”.

Skræmmende hastighed

De moderne tider er kommet for at blive. Udviklingen stopper aldrig. Det lidt skræmmende er dog med hvilken hastighed det hele sker. Derfor bliver omstillingsparathed altafgørende.

”At man lige skal tænke over tingene”, vil der ikke blive så meget tid til fremover. Man skal virkelig være konstant oppe på tæerne og bevæge sig smart, fleksibelt og fokuseret rundt i fremtidens virtuelle frirum. Det er nemlig her man finder morgendagens vindere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127