23948sdkhjf

Synskæde har succes med indkaldeservice

Tusindvis af bilister vil undgå bøde for at misse bilsyn og tilmelder sig Applus Bilsyns elektroniske service, der gør opmærksom på periodisk bilsyn via email.
MARKEDSFØRING Efter at danske bilister fra 2015 begyndte at modtage indkaldelsen til bilsyn elektronisk til e-boks i stedet for per brev, er antallet af udeblivelser fra bilsyn vokset fra 6,9 til 9,47 procent. I samme periode er antallet af bilister, der får klippet nummerpladerne, fordi de udebliver fra det obligatoriske syn, vokset fra 1,30 til 2,64 procent. Det viser tal fra Trafikstyrelsen.

Netop det er er formentlig en væsentlig del af forklaringen på, at så mange i øjeblikket siger ja tak til Applus Bilsyns gratis indkaldelsesservice, mener virksomheden selv. 115.000 bilister har allerede tilmeldt sig servicen og undgår dermed at overse indkaldelsen og risikere en bøde for at udeblive fra bilsyn. Og tilmeldingerne fortsætter med at strømme ind, fortæller adm. direktør hos Applus Bilsyn, Per V. Rasmussen.

- Ud over at bilisterne deltager i lodtrækningen om en kontant udbetaling på 25.000 kroner, så opnår de en række konkrete gevinster ved servicen. Væk er bøvlet med at skulle logge på sin e-boks med nem-ID. De tilmeldte modtager en e-mail i deres indbakke, når de har fået en indkaldelse til bilsyn. Samtidig er det også nemt for dem at holde øje med forældre, bedsteforældre eller venner, som måske ikke får læst posten i deres e-boks. Og det ved vi, at der er mange, der ikke får gjort, siger Per V. Rasmussen. Han tilføjer, at man kan tilmelde tre køretøjer til servicen på samme e-mail.

Tilmeldingen til servicen betyder desuden, at bilisten kan modtage synsrapporten på e-mail lige efter bilsynet. På synsrapporten kan man se, hvilke ting der eventuelt skal udbedres på bilen, og man kan sende rapporten videre til sin mekaniker for at få en pris på reparationerne, hvis der er behov for det.

Læs mere om: syn
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141