Rigmand skyder penge i dæk-startup
Den mobile dækservice Rubberduck får et økonomisk løft og vil på sigt også udføre mere klassisk mekanikerarbejde.
- Nogle gange kommer der den der idé, hvor man bare tænker: Hvorfor er der ikke nogen, som har tænkt på det her før. Sådan har jeg det med Rubberduck. Rubberduck er et opbrud med en branche, der har gjort enormt lidt for at innovere sig selv, fortæller Morten Strunge i en pressemeddelelse.
Flere mekanikeropgaver
Lige nu tilbyder Rubberduck, der bygger på en smartphone-app, kun mobilt dækskifte og opbevaring, hvis bilejere måtte ønske det. Dog lægger Anders Pajor, der er adm. direktør ikke skjul på, at mere klassiske mekanikeropgaver også er på tegnebrættet:
- Vi ønsker at være danskernes foretrukne mekaniker i lommeformat, der let og enkelt håndterer serviceringen af biler, så man kan bruge tiden på den åbne landevej i stedet for på værkstedet, udtaler Anders Pajor i pressemeddelelsen.
Hvis man opretter sig som bruger på Rubberduck app’en, kan man give programmet tilladelse til ved hjælp af gps at spore brugeren. Med de data kan firmaet guides derhen, hvor der er brug for det – uanset om det er på hjemmeadressen, på arbejdet eller et andet sted. Det skal danne det tekniske grundlag for, at mekanikere kan servicere og udføre bilpleje ude hos kunderne. Idéen bag Rubberduck står foruden Anders Pajor medstifter af e-bogstjenesten Mofibo, Morten Meisner.