23948sdkhjf

Her kan værkstedskunder booke 24 timer i døgnet

CDK Global lancerer Service Online, der selv booker tiden direkte i værkstedets kalender.
PLANLÆGNING CDK Global i Vejle (tidligere ADP) er nu klar til at introducere produktet Service Online på det danske marked. Produktet er udviklet af selskabets internationale udviklingsteam og bliver derfor et produkt, der tilbydes på verdensplan.

- Service Online giver værkstedskunder muligheden for selv at booke værkstedstider via forhandlerens hjemmeside. Kunden skal ikke længere ringe til værkstedet inden for åbningstiden for at finde frem til en tid, der passer både kunde og værksted. Fremover foregår booking af værkstedstider via en PC, mobil eller tablet – og det præcis på det tidspunkt, hvor kunden har tid – også klokken 2 om natten. På den måde bliver det langt nemmere og mere bekvemt for kunden at være kunde i forretningen, og det skaber loyalitet, forklarer marketingchef Jacob Grankær.

Efter oprettelse i Service Online booker kunden tid til det, der ønskes lavet på værkstedet. Service Online er integreret med både DRACAR+ og Carsoft Planner, og derfor er arbejdet gjort – værkstedet skal ikke ringe tilbage med en præcis tid. Den er booket i kalenderen.

- Flere forhandlere tilbyder allerede en mulighed for at booke værkstedstider online, men kunden foretager ikke en endelig booking, men indikerer kun hvornår han kunne tænke sig, at få sin bil serviceret. Værkstedet skal stadig have fat i bookingen, finde en egnet tid og ringe retur til kunden. Alt det slipper man for med Service Online fra CDK Global. Når kunden har oprettet sig i Service Online systemet og vil foretage en booking til for eksempel service, viser systemet kun de ledige tider i systemet, som tilbyder tid nok til den valgte service. Når kunden foretager bookingen, reserveres tiden straks i Carsoft Planner systemet og en bekræftelse på den bestilte tid sendes til kunden på email, oplyser Jacob Grankær.

Loyale kunder

Når kunden opretter sig i Service Online, bliver han bedt om en række oplysninger, blandt andet navn, adresse, email og mobilnummer. Det er vigtige data for forhandleren.

- Det hele handler om loyalitet – og det opnår man blandt andet med at tilbyde målrettet og personlig information. Det kan man kun, når man kender sin kunde rigtigt godt. Med Service Online opnår man samtidig også loyalitet ved, at kunden knytter sig til værkstedet ved at oprette sig i det nemt tilgængelige booking system. Når det er så let og fungerer perfekt, ser kunden ingen grund til at søge efter andet værksted næste gang, mener Jacob Grankær.

CDK Global

CDK Global Danmark er del af en stor, international koncern, der er 100 procent fokuseret på at tilbyde it løsninger til forhandlerbranchen. I dag tilbydes CDK’ produkter til forhandlere i mere end 100 lande på verdensplan. I Danmark kører CDK’s DRACAR+ system hos 228 bilforhandlere med 478 afdelinger og 5120 brugere.

Mere på www.cdkglobal.dk


Flere fordele

Ud over at være integreret direkte med DRACAR+ fra CDK Global og Carsoft Planner systemet tilbyder Service Online en række andre fordele:

- Værkstedet får straks besked om afbrudte bestillinger – det giver en mulighed for at ringe op til kunden og sørge for, at han alligevel bestiller tid

- Der er mulighed for at tilbyde ekstra ydelser på siden for online booking. Herunder tilbud på produkter eller reparationer, der knytter sig til det, kunden har valgt (for eksempel dækskifte eller service).

- Man kan tilbyde kunden at booke en lånebil

- Det er muligt at give kunden et prisoverslag, for eksempel ved service, dækskifte og almindelige værkstedsydelser


Det er nemt at få Service Online integreret på forhandlerens nuværende hjemmeside. Herefter kan medarbejderne tilrette, hvordan værkstedets online booking side skal se ud og hvilke muligheder den skal indeholde.


Læs mere om: CDK
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078