23948sdkhjf

Nu kan varslinger optimere bilsalget

Nye automatiske værktøjer på Bilinfo og Bilbasen giver bilforhandleren mulighed for at bedre bilhandlen.
DATA Der er fuld fart på bilsalget, og langt de fleste biler har fornuftige lagerdage, men mange forhandlere har ofte nogle få biler med mange lagerdage. En lagerdag koster typisk omkring 160 kroner i omkostninger til for eksempel klargøring, finansiering af lagerbilerne og andre omkostninger. Derfor stiller Bilbasen et værktøj til rådighed, der automatisk varsler forhandlerne, når bilen har stået på lager i mere end 90 dage.

- Vi stiller flere og flere funktioner til rådighed for bilforhandlerne, så de kan opstille automatiske regler for deres biler. Dermed får forhandlerne bedre muligheder for at afgøre, hvad der skal ske med biler, der har særligt mange lagerdage, siger Lars Bernt, ansvarlig for Bilbasen.

Netop funktionen med varsling af biler med mange liggedage har været meget ønsket fra forhandlerne, og nu er varslingen lanceret. Det sker i forhandlerens administration af bilerne i Bilinfo.net, og forhandlerne bestemmer herefter, hvad der skal ske med bilen.

- Den datadrevne tilgang til annoncering bliver i stigende grad sat i fokus hos os på Bilbasen, og varslingsfunktionen er den første af flere hjælpemidler som Bilbasen og Bilinfo stiller til rådighed for forhandlerne, siger Lars Bernt.

Fokus på favoritter

Der er også ny varsling til bilkøberne på Bilbasen. Bilkøberne gemmer hver måned over 160.000 forhandlerbiler som favoritter, og nu får de automatisk besked, når forhandleren retter prisen på deres favoritter.

- Når en forbruger gemmer en bil som favorit, så er det tegn på en oplagt interesse for bilen. Derfor vil vi øge interessen ved at gøre bilkøberen opmærksom på, når bilen rettes i pris, og dermed gøres bilkøberen endnu mere motiveret til at kontakte bilforhandleren, siger Lars Bernt, ansvarlig for Bilbasen.

Forhandlerne kan desuden følge, hvor mange af deres biler, der er gemt som favoritter hos bilkøberen. Det giver et godt indblik i interessen for bilerne, samtidig med, at forhandleren også kan følge visningsstatistikken og antallet af henvendelser på email og telefon fra annonceringen på Bilbasen og DBA biler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219