23948sdkhjf

Blåt karrosseri-stempel til stor forhandler

Bil & Co i Kolding, Haderslev, Aabenraa og Sønderborg har valgt at blive KS 2000 Karrosseri-certificeret hos AutoBranchens VidenCenter.
REPARATION Hos Bil & Co i Kolding, Haderslev, Aabenraa og Sønderborg har man stort fokus på at kunne levere den bedst mulige kvalitet til kunderne. Derfor har Bil & Co valgt at blive KS 2000 Karrosseri-certificeret hos AutoBranchens VidenCenter.

- Vi vil gerne sikre den højeste kvalitet under hele reparationsarbejdet, fra vi får bilen ind på værkstedet, til den står skinnende klar, når kunden kommer og henter den igen. Ved at være KS 2000-certificeret står vi samtidig godt rustet til fremtidige kvalitetskrav, og vi får et værktøj til kontinuerligt at dygtiggøre os selv i alle led i reparationsprocessen, siger Henrik Ganderup-Nissen, eftermarkedschef hos Bil & Co i Kolding.

Bil & Co er autoriseret Toyota forhandler og værksted i alle fire byer. I Aabenraa forhandler Bil & Co også Mitsubishi og i Kolding har de udover Toyota også forhandlingen af Fiat & Fiat Professionel. Bil & Co er gået målrettet til værks for at sikre det højeste kvalitetsstempel inden for karrosseri. For nylig fik alle fire karrosseriværksteder overrakt certifikatet som bevis på, at de nu er KS 2000 Karrosseri-certificeret.

Meget struktureret i hverdagen

- KS 2000 hjælper værkstedet med at få overblik over afvigelser og giver redskaber til at håndtere forsikringsselskaberne på en professionel måde. Kvalitet og sikkerhed er de to ting, der vægter højest, og som certificeret værksted har du noget at stå imod med, hvis taksatoren stiller krav om forkerte dele eller forkerte reparationsmetoder, forklarer John Milton, teknisk konsulent i AutoBranchens VidenCenter.

- Vi har fra start til slut været meget opsatte på at få certificeringerne i hus på samme tid, så vi kunne vise vores seriøse holdning til karrosserireparationer udadtil i branchen. Som Toyota-værksted er vi i forvejen meget struktureret i hverdagen, men vi valgte inden certificeringen alligevel at få et møde med AutoBranchens VidenCenter, så vi kunne forberede os bedst muligt inden selve certificeringen, siger Henrik Ganderup-Nissen.

Engageret personale

Fra AutoBranchens VidenCenter er der ros til Bil & Co for den strukturerede fremgangsmåde, som gav et flot resultat.

- Det er særdeles tilfredsstillende, at personalet var forberedt og engageret. Vi kom virkelig ned i materien med alle processer og udstyr. De reparationskontroller, der er foretaget som krav i KS 2000, er virkelig af høj kvalitet, siger John Milton, teknisk konsulent i AutoBranchens VidenCenter, og fortsætter:

- Ved selve certificeringen er der også meget opmærksomhed omkring driftsoptimering, da vi er faguddannet personale, som selv har haft alle processerne i hænderne. Det kommer selv de bedste værksteder til gode, siger John Milton.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093